Szkolenia międzynarodowe

Szkolenia i seminaria realizowane przez Narodowe Agencje Programu Erasmus+ Młodzież mają na celu: wspieranie wdrażania programu Erasmus+ tak by miał wysoką jakość i mobilizował do działania maksymalną ilość organizacji, wspieranie rozwoju w zakresie edukacji, szkoleń i pracy z młodzieżą oraz wspieranie współpracy między organizacjami aktywnymi w pracy z młodzieżą.

Oferta szkoleniowa skierowana jest zarówno do osób, które nie realizowały jeszcze projektów w ramach programu, jak i do tych, które chciałyby doskonalić swoje umiejętności w pracy z młodzieżą. Wydarzenia mają różnorodny charakter i tematykę, która bezpośrednio nawiązuje do priorytetów programu. Szczegółowe zasady zwrotu kosztów podróży dostępne są w regulaminie.

Zapraszamy do zapoznania się z listą archiwalnych i aktualnych szkoleń:

 


Szkolenie międzynarodowe „Time to show off! MIND-SETS of youth workers in supporting learning through youth mobility’s”

  • Termin wydarzenia: 12-16 października 2016 r.
  • Miejsce: Budapeszt, Węgry

Termin zgłoszeń:
4 września 2016 r.

Cel i tematyka:

Tematem szkolenia jest proces uczenia się młodych ludzi podczas ich uczestnictwa w projektach mobilnościowych takich jak np. wymiana młodzieży. Podczas szkolenia uczestnicy wspólnie zastanowią się nad tym czego młodzież uczy się podczas takich projektów, czy jest tego świadoma oraz jak można wspierać młodych ludzi w tym procesie.  Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Wydarzenie skierowane jest do reprezentantów organizacji młodzieżowych, koordynatorów projektów mobilnościowych angażujących młodych ludzi. Konieczne są ukończone 18 lat oraz znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym czynny udział w szkoleniu.

Informujemy, że Polska Narodowa Agencja dysponuje 2 miejscami dla uczestników z Polski. Pierwszeństwo mają osoby, które jeszcze nie były przez nas wysyłane na wydarzenia międzynarodowe.

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony SALTO (wymagane jest wcześniejsze zarejestrowanie się na stronie).

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Koszty podróży zostaną zwrócone zakwalifikowanym uczestnikom przez Polską NA do wysokości 2100 PLN po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Karoliny Sucheckiej: ksuchecka@frse.org.pl

Rejestracja




Szkolenie międzynarodowe „How CSR works?”

 

  • Termin wydarzenia: 5.10.2016 – 9.10.2016
  • Miejsce: Konstancin-Jeziorna, Polska

Termin zgłoszeń:
30 sierpnia 2016 r.

How CSR works? to międzynarodowe szkolenie skierowane do liderów organizacji pozarządowych i osób odpowiedzialnych za realizację projektów młodzieżowych i na rzecz młodzieży służące zdobyciu wiedzy i umiejętności budowania współpracy z sektorem biznesu. Tematyka szkolenia w głównej mierze będzie skoncentrowana na zagadnieniu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i fundraisingu.
Zgodnie z definicją wskazaną przez Komisję Europejską, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (ang. corporate social responsibility – CSR) oznacza, że firmy − z własnej inicjatywy i niezależnie od uregulowań prawnych − w swojej codziennej działalności podejmują działania na rzecz społeczeństwa i środowiska.
Tematyka szkolenia wpisuje się w cele i priorytety Programu Erasmus+, który ma na celu promowanie współpracy i synergii między podmiotami działającymi na rzecz edukacji młodzieży, wykorzystującymi metody edukacji pozaformalnej (organizacje pozarządowe, instytucje kultury, kluby młodzieżowe itp.) a sektorem biznesowym (spółki, przedsiębiorstwa, korporacje).
Nawiązanie współpracy powinno służyć zwiększaniu kompetencji młodzieży i osób pracujących z młodzieżą poza systemem szkolnym, poprzez wypracowywanie nowatorskich programów edukacyjnych, metod i narzędzi edukacyjnych. Współpraca międzysektorowa (np. organizacja pozarządowa + biznes) daje szansę na wypracowanie nowych i dotąd niewykorzystywanych rozwiązań (np. w ramach strategii CSR współpraca firmy i organizacji pozarządowej przy opracowaniu i wdrożeniu programu edukacyjnego dla młodzieży służącego rozwijaniu umiejętności skutecznego planowania i zarządzania projektami, zakładający aktywny udział specjalistów danej firmy np. na zasadzie wolontariatu pracowniczego).
Cel i tematyka:
• zaprezentowanie możliwości współpracy z sektorem biznesowym w ramach strategii CSR;
• poznanie szans, jakie stwarza CSR i fundraising dla organizacji pozarządowych i ich działań na rzecz młodzieży;
• zapoznanie uczestników z przykładami dobrych praktyk i przykładów owocnej współpracy;
• zagrożenia i zyski w kontekście CSR;
• umożliwienie spotkania z reprezentantami sektora biznesowego i zrozumienie, na jakich platformach można podejmować współpracę;
• przekazanie praktycznej wiedzy i narzędzi z zakresu fundraisingu;
• przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności dotyczących nawiązywania partnerstw z sektorem biznesowym.

Więcej informacji o seminarium można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby, które:
• są pełnoletnie
• sprawnie posługują się językiem angielskim, który będzie językiem roboczym szkolenia;
• posiadają doświadczenie w zakresie inicjowania i realizacji projektów, w tym na rzecz młodzieży (zarówno w zakresie zarządzania projektem i finansami);
• są zainteresowane nawiązywaniem współpracy z sektorem biznesowym (preferowane będą zgłoszenia osób, które mają za sobą pierwsze podejścia do nawiązania takiej współpracy).

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony SALTO (wymagane jest wcześniejsze zarejestrowanie się na stronie).

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Koszty podróży zostaną zwrócone zakwalifikowanym uczestnikom przez Polską NA do wysokości 600 PLN po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Magdaleny Paszkowskiej: mapszkowska@frse.org.pl

Rejestracja



Szkolenie międzyanrodowe „Recognising learning for You(th)!”

  • Termin wydarzenia: 19-24 października 2016 r.
  • Miejsce: Beaufort, Luxembourg

Termin zgłoszeń:
5 września 2016 r.

Cel i tematyka:

Tematem szkolenie będzie proces uczenia się jaki zachodzi w młodych ludziach podczas realizacji projektów edukacji pozaformalnej, w szczególności świadomość młodych ludzi, że uczestnictwa w takich projektach jest dla nich samych uczące. Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Przedstawiciele organizacji młodzieżowych (pracownicy młodzieżowi, liderzy), decydenci w obszarze polityki młodzieżowej, koordynatorzy projektów międzynarodowych

Minimalny wiek uczestnika 18 lat. Konieczna jest znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym czynny udział w seminarium.

Informujemy, że Polska Narodowa Agencja dysponuje 2 miejscami dla uczestników z Polski. Pierwszeństwo mają osoby, które jeszcze nie były przez nas wysyłane na wydarzenia międzynarodowe.

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony SALTO (wymagane jest wcześniejsze zarejestrowanie się na stronie).

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Koszty podróży zostaną zwrócone zakwalifikowanym uczestnikom przez Polską NA do wysokości 2100 PLN po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Karoliny Sucheckiej: ksuchecka@frse.org.pl

 

Rejestracja




Semianrium międzynarodowe „Toolfair in Italian language”

  • Termin wydarzenia: 3-6 października 2016 r.
  • Miejsce: Rzym, Włochy

Termin zgłoszeń:
5 września 2016 r.

Cel i tematyka:

Tematem spotkania jest wymiana metod i narzędzi używanych w pracy z młodymi ludźmi, w ramach edukacji pozaformalnej. Spotkanie przeznaczone jest głównie dal osób z Włoch, nie mniej jednak osoby z zagranicy są również mile widziane, o ile są w stanie posługiwać się językiem włoskim w stopniu umożliwiającym czynny udział.   Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Osoby pracujące z młodzieżą, mające doświadczenie w realizacji projektów w ramach Programu Erasmus+ Młodzież, zainteresowane tematyką spotkania.

Minimalny wiek uczestnika 18 lat. Konieczna jest znajomość języka włoskim w stopniu umożliwiającym aktywny udział w seminarium.

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony .

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Zakwalifikowanym uczestnikom zostaną zwrócone koszty podróży. Limit kosztów dla osób z Polski to 2100 PLN. Koszty zostaną zwrócone po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Karoliny Sucheckiej: ksuchecka@frse.org.pl

 

Rejestracja




Seminarium międzynarodowe „Towards collaborative practice 2016. Forum on social innovation and entrepreneurship”

  • Termin wydarzenia: 28 listopada – 2 grudnia 2016 r.
  • Miejsce: Lecce, Włochy

Termin zgłoszeń:
5 września 2016 r.

Cel i tematyka:

Seminarium będzie okazją do poznania metod i narzędzi stosowanych w różnych sektorach programu Erasmus+, jak również do nawiązania  współpracy i zaplanowania przyszłych projektów.

Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Przedstawiciele organizacji młodzieżowych (pracownicy młodzieżowi, liderzy, reprezentanci), osoby pracujące z młodymi ludźmi w ramach edukacji formalnej i zawodowej.

Minimalny wiek uczestnika 18 lat. Konieczna jest znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym czynny udział.

Informujemy, że Polska Narodowa Agencja dysponuje 2 miejscami dla uczestników z Polski. Pierwszeństwo mają osoby, które jeszcze nie były przez nas wysyłane na wydarzenia międzynarodowe.

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony SALTO (wymagane jest wcześniejsze zarejestrowanie się na stronie).

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Koszty podróży zostaną zwrócone zakwalifikowanym uczestnikom przez Polską NA do wysokości 2100 PLN po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Karoliny Sucheckiej: ksuchecka@frse.org.pl

 

Rejestracja




Szkolenie międzynarodowe „CMS In Net”

  • Termin wydarzenia: 19-22 października 2016 r.
  • Miejsce: Gruzja

Termin zgłoszeń:
7 września 2016 r.

Cel i tematyka:

Seminarium kontaktowe In-net to projekt skierowany do organizacji pracujących z młodzieżą niepełnosprawną fizycznie w obszarze edukacji pozaformalnej.

Działanie ma wspierać nawiązywanie partnerstw i tworzenie wspólnych projektów w ramach Programu Erasmus+, pomiędzy organizacjami z Krajów Partnerstwa Wschodniego i Rosji, z organizacjami z Krajów Programu, których bezpośrednimi lub pośrednimi grupami docelowymi będzie młodzież niepełnosprawna fizycznie. Główny nacisk będzie położony na pokazanie możliwości Akcji 1 sektora Młodzież Programu Erasmus+ (Wymiany Młodzieży, Mobilność osób pracujących z Młodzieżą, EVS) jako narzędzia do pracy młodzieżą i osobami pracującymi z młodzieżą.

Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Przedstawiciele organizacji młodzieżowych (pracownicy młodzieżowi, liderzy, reprezentanci), które pracują z młodzieżą niepełnosprawną fizycznie w ramach edukacji pozaformalnej i są zainteresowane realizacją międzynarodowych projektów w ramach akcji 1. Programu Erasmus+, w sektorze Młodzież.

Minimalny wiek uczestnika 18 lat.

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony SALTO (wymagane jest wcześniejsze zarejestrowanie się na stronie).

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Koszty podróży zostaną zwrócone zakwalifikowanym uczestnikom przez Polską NA do wysokości 2100 PLN po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Adama Kułanowskiego: akulanowski@frse.org.pl

 

Rejestracja




Seminarium kontaktowe: “PBA Make the Move III”

  • Termin wydarzenia: 25.10.2016 – 30.10.2016
  • Miejsce: Janeiro de Cima, Portugal

Termin zgłoszeń:
15 września 2016 r.

Cel i tematyka:

Celem seminarium jest umożliwienie nawiązania kontaktów między organizacjami młodzieżowymi z różnych krajów oraz zaplanowanie przyszłych projektów wymian międzynarodowych. W tym roku szczególny nacisk położony zostanie na projekty o tematyce włączania młodych osób z mniejszymi szansami oraz na nawiaznaie współpracy między organizacjami z krajów programu a krajami Partnerstwa Wschodniego i krajów z Półwyspu Bałkańskiego.

Więcej informacji o seminarium można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Wydarzenie skierowane jest do:

  • pracowników młodzieżowych, liderów grup młodzieżowych;
  • osób zainteresowanych tematem seminarium, gotowych do realizacji projektów wymian młodzieży;
  • władających językiem angielskim w stopniu komunikatywnym;
  • mających ukończone 18 lat.

Informujemy, że Polska Narodowa Agencja dysponuje 2 miejscami dla uczestników z Polski. Pierwszeństwo mają osoby, które jeszcze nie były przez nas wysyłane na wydarzenia międzynarodowe.

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony SALTO (wymagane jest wcześniejsze zarejestrowanie się na stronie).

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Koszty podróży zostaną zwrócone zakwalifikowanym uczestnikom przez Polską NA do wysokości 2100 PLN po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Karoliny Sucheckiej: ksuchecka@frse.org.pl

Rejestracja



Szkolenie międzynarodowe „SOHO”

 

  • Termin wydarzenia: 3.11.2016 – 7.11.2016
  • Miejsce: Portugalia

Termin zgłoszeń:
18 września 2016 r.

Cel i tematyka:

SOHO to międzynarodowe szkolenie adresowane do osób wspierających projekty EVS w organizacjach goszczących i wysyłających. Podczas szkolenia koordynatorzy, mentorzy oraz osoby wspierające działania wolontariuszy pracują w wielonarodowej grupie. Poznając i wymieniając swoje oczekiwania i potrzeby uczą się praktycznych aspektów związanych z jakością projektów EVS. Najważniejszym celem SOHO jest podnoszenie jakości projektów, między innymi przez szkolenie mentorów/koordynatorów EVS. Ponadto zawsze spotkania te owocują możliwością nawiązania nowych kontaktów.

 

Więcej informacji o seminarium można znaleźć na stronie SALTO .

Profil uczestnika:

Wydarzenie skierowane jest do:

  • osób zaangażowanych realizację projektów Wolontariatu Europejskiego (koordynatorów, mentorów etc.);
  • reprezentantów organizacji, które pomyślnie przeszły proces akredytacji i mają nadany nr EI;
  • władających językiem angielskim w stopniu komunikatywnym;
  • mających ukończone 18 lat.

Informujemy, że Polska Narodowa Agencja dysponuje 2 miejscami dla uczestników z Polski. Pierwszeństwo mają osoby, które jeszcze nie były przez nas wysyłane na wydarzenia międzynarodowe.

Zgłoszenia:

Osoby zainteresowane mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony SALTO (wymagane jest wcześniejsze zarejestrowanie się na stronie).

Warunki uczestnictwa:

Wydarzenie realizowane jest ze środków programu Erasmus+ Młodzież.

Koszty zakwaterowania i wyżywienia pokrywają organizatorzy.

Obowiązkowe jest uczestnictwo w CAŁOŚCI wydarzenia.

Zakwalifikowani uczestnicy zobowiązani będą do samodzielnego zakupu biletów oraz opłacenia kosztów podróży z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji wydarzenia.

Koszty podróży zostaną zwrócone zakwalifikowanym uczestnikom przez Polską NA do wysokości 2100 PLN po zakończeniu spotkania i przekazaniu podpisanego sprawozdania oraz formularza zwrotu kosztów wraz z oryginałami biletów.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółowym regulaminem.

Pytania dotyczące tego wydarzenia prosimy kierować do Karoliny Sucheckiej: ksuchecka@frse.org.pl

Rejestracja



Erasmus+ Feedback - zgłoś swoje uwagi

Jeżeli w serwisie nie znalazłeś informacji, których szukałeś, napisz do nas. Twoja opinia pomoże nam poprawić jakość funkcjonowania serwisu Erasmusplus.org.pl.

Dziękujemy!

Rate your favorite idea!

No Feedback yet, be the first one to submit your idea!
Feedback