Mobilność studentów i pracowników uczelni (kraje partnerskie) – składanie wniosku o dofinansowanie projektu

Dofinansowanie projektów

Dofinansowanie projektów dotyczących wymiany z krajami partnerskimi jest przyznawane zgodnie z zasadami opisanymi w „Przewodniku po programie Erasmus+ 2015” oraz w dokumencie określającym zasady finansowania mobilności z krajami partnerskimi w Polsce w danym roku akademickim (zasady w roku 2015/16)

Wysokość dofinansowania przyznanego uczelni będzie uzależniona od wyniku oceny jakościowej wniosku oraz dostępności środków. Po zakończeniu oceny jakościowej Narodowa Agencja uzgodni z ministrem właściwym ds. szkolnictwa wyższego sposób podziału dostępnych środków pomiędzy wnioskujące uczelnie.

Wnioskowanie o dofinansowanie projektów mobilności

Wniosek o dofinansowanie projektu mobilności w sektorze szkolnictwa wyższego może składać:

  • samodzielnie szkoła wyższa;
  • szkoła wyższa lub inna instytucja będąca koordynatorem konsorcjum uczelni.

Uczelnia składająca wniosek samodzielnie, w imieniu konsorcjum lub wchodząca w skład konsorcjum musi posiadać Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego (ECHE – Erasmus Charter for Higher Education).

Jest zalecane, aby przed złożeniem wniosku do Narodowej Agencji szkoła wyższa lub konsorcjum podpisały z uczelniami i instytucjami partnerskimi umowy międzyinstytucjonalne (dwustronne) o wymianie studentów, wymianie nauczycieli i/lub wymianie pracowników.

Konsorcjum ubiegające się o dofinansowanie mobilności jest zobowiązane uzyskać tzw. akredytację, czyli uprawnienie do udziału w programie Erasmus+. Koordynator konsorcjum składa osobny wniosek o akredytację i osobny o dofinansowanie mobilności. Akredytacja nadawana jest w postaci certyfikatu Mobility Consortium Certficate. Aby uzyskać certyfikat, instytucja koordynująca musi złożyć wniosek Accreditation of Higher Education Mobility Consortium (termin złożenia jest taki sam jak w przypadku wniosku o dofinansowanie wyjazdów).

Wnioski należy składać do Narodowej Agencji. Jest jeden termin składania wniosków w danym roku.

Wniosek elektroniczny (eForm) w postaci aktywnego pliku PDF jest składany w trybie online; trafia on do Narodowej Agencji organizacji wnioskującej.

Wniosek dotyczący wymiany z krajami partnerskimi podlega ocenie formalnej oraz ocenie jakościowej. Szczegółowy opis kryteriów jakościowych znajduje się w „Przewodniku programu Erasmus+2015” .

Jedna uczelnia (lub jedno konsorcjum) może złożyć tylko jeden wniosek dotyczący mobilności z krajami partnerskimi.

Jak złożyć wniosek w programie Erasmus+ – wskazówki techniczne

Wnioski eForm

Szczegółowe informacje na temat działań związanych z mobilnością edukacyjną w szkolnictwie wyższym znajdują się w „Przewodniku po programie Erasmus+”.

Strefy

Tematy poruszane w poradniku:

  • Jak wziąć udział w programie?
  • Mobilność studentów
  • Mobilność pracowników
  • Partnerstwa strategiczne
  • Inne projekty



  Oferty współpracy dla uczelni
  Oferty szkoleń zagranicznych dla pracowników
  Wydarzenia upowszechniające w realizowanych projektach (Partnerstwa strategiczne)
  Konferencje
  Dokumenty do pobrania






Tematy poruszane w poradniku:

  • Jak wziąć udział w programie?
  • Możliwości dla nauczycieli akademickich
  • Możliwości dla pracowników niedydaktycznych
  • Niepełnosprawni pracownicy uczelni




  Oferty szkoleń zagranicznych
  Konferencje
  Dokumenty do pobrania






Tematy poruszane w poradniku:

  • Jak wziąć udział w programie?
  • Wyjazdy na studia
  • Wyjazdy na praktyki
  • Wyjazdy absolwentów na praktyki
  • Studenci niepełnosprawni
  • Przygotowanie językowe
  • System punktowy ECTS
  • Wspólne studia magisterskie
  • Pożyczki dla studentów





Tematy poruszane w poradniku:

  • Jak wziąć udział w programie?
  • Przyjmowanie studentów na praktyki
  • Współorganizowanie praktyk
  • Wizyta w zagranicznej uczelni
  • Partnerstwa strategiczne
  • Inne projekty



Uwaga, zmiana adresu!

Uwaga, zmiana adresu!

Już 16 czerwca nastąpi zmiana adresu siedziby Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowej Agencji Programu Erasmus+.

Prosimy o kierowanie korespondencji, która dotrze do Warszawy po 16 czerwca, na nowy adres:

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa

Do 16 czerwca dotychczasowy adres korespondencyjny pozostaje aktualny.

Prosimy o oszacowanie czasu potrzebnego do dostarczenia przesyłek i wysyłkę na odpowiedni adres zgodnie z powyższymi informacjami.

You have Successfully Subscribed!