Filtruj:
Sektor:
  • Edukacja Dorosłych
  • Edukacja Szkolna
  • Kształcenie i szkolenia zawodowe
  • Młodzież
  • Akcje Centralne Erasmus+ Sport
  • Szkolnictwo Wyższe
  • Erasmus+

Udział polskich instytucji w akcjach centralnych Erasmus+ – pierwsze statystyczne podsumowanie konkursu 2018

Komisja Europejska udostępniła pierwsze dane statystyczne dotyczące wniosków złożonych w konkursie 2018 w akcjach centralnych programu Erasmus+ (wnioski składane bezpośrednio do Agencji Wykonawczej w Brukseli - EACEA).

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu Erasmus+ na Targach Edukacyjnych w Lublinie

W dniach 15-16 marca, wszyscy odwiedzający Targi Edukacyjne w Lublinie będą mogli zapoznać się z możliwościami jakie dają europejskie programy edukacyjne zarządzane przez FRSE Narodową Agencję Programu Erasmus +.

Fundusze europejskie na kształcenie zawodowe

Wskaźnik bezrobocia młodzieży w latach 2014-2016 spadał szybciej niż ogólny wskaźnik bezrobocia – z 21,4 proc. do 16,7 proc. Nadal jednak pozostaje on znacznie powyżej średniej unijnej. Być może reforma szkolnictwa zawodowego oraz programy Erasmus+ oraz POWER są w stanie odwrócić ten europejski trend.

Młodzi gotowi do działania

W połowie lutego zakończyła się pierwsza tegoroczna runda naboru wniosków do Programu Erasmus + Do Narodowej Agencji wpłynęło ponad 3 tysiące wniosków, z czego prawie 600 dotyczy projektów młodzieżowych. M.in. dzięki takim projektom (np. wolontariat) młodzi ludzie z Polski znajdują się w pierwszej piątce zaangażowanych i najchętniej działających obywateli Unii Europejskiej.

Przyłącz się do obchodów Europejskiego Roku Dziedzictwa Kulturowego

Rok 2018 został ogłoszony Europejskim Rokiem Dziedzictwa Kulturowego (ERDK). Jego hasło przewodnie brzmi: Nasze dziedzictwo: gdzie przeszłość spotyka się z przyszłością. W ramach obchodów ERDK zorganizowanych zostanie szereg wydarzeń na poziomie centralnym, krajowym i regionalnym.

80-letni student z Hiszpanii uczestnikiem programu Erasmus+!

Czy jest granica wieku na zdobywanie wykształcenia? Historia 80-letniego hiszpańskiego studenta historii współczesnej pokazuje, że nie.