EDU VET EXPO - Targi Rezultatów

treść strony
Skills competitions for VET development (Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Technologii Eksploatacji w Radomiu)

1. Koordynator konkursów umiejętności. Opis stanowiska oparty na kompetencjach przeznaczony dla wszystkich entuzjastów umiejętności, którzy gotowi są zainwestować swoją wiedzę, umiejętności szkoleniowe i czas w koordynację konkursów umiejętności na różnych poziomach od szkolnego po krajowy. Rola Koordynatora jest złożona i często łączy zadania wielu osób takich jak liderzy zespołów, menedżerowie, eksperci ds. umiejętności, asystenci techniczni, kierownicy warsztatów, specjaliści ds. bezpieczeństwa i higieny pracy. Często zdarza się, że organizatorzy konkursów umiejętności na poziomach lokalnym czy regionalnym wykonują wiele z tych zadań samodzielnie lub wspólnie z Ekspertami ds. umiejętności. Przygotowany w projekcie SkillsComp opis stanowiska Koordynator konkursów umiejętności wspiera osoby, które są organizatorami i menedżerami konkursów na różnych poziomach i obejmuje trzy rodzaje kompetencji niezbędnych do pełnienia tej roli: umiejętności, wiedzę i cechy osobiste.

2. Ekspert ds. umiejętności. Opis stanowiska oparty na kompetencjach przeznaczony dla osób posiadających doświadczenie w danej dziedzinie, zawodzie lub technologii. Ekspert ds. umiejętności odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu przygotowaniami i przebiegiem konkursów umiejętności. Tworzy zadania konkursowe i jest odpowiedzialny za ocenę, ponosi ostateczną odpowiedzialność za integralność i bezpieczeństwo zawodów oraz za zapewnienie zgodności ze wszystkimi zasadami i procedurami oceny.

3. Dokumenty niezbędne do organizacji konkursów umiejętności

  • Projekty testowe dla 9 konkurencji. Projekty testowe to praktyczne zadania konkursowe, które sprawdzają umiejętności uczestników, a nie ich wiedzę teoretyczną. Są one zaprojektowane w taki sposób, aby uczestnicy musieli polegać na swojej wiedzy, ale jednocześnie wykonywać wymagające zadania praktyczne. Jest to innowacyjne podejście do nauczania i szkolenia. Projekty testowe mają na celu zmianę sposobu myślenia nauczycieli, trenerów, instruktorów i doradców zawodowych, którzy muszą zmodyfikować swoje metody nauczania, aby szkolić pracowników dostosowanych do współczesnego rynku pracy.
  • Regulaminy konkursów umiejętności
  • Schematy oceniania w tym kryteria oceny

4. Przewodnik wspierający proces adaptacji tradycyjnych konkursów umiejętności do formatu WorldSkills. Niniejszy przewodnik ma na celu wsparcie podmiotów świadczących usługi edukacyjne i szkoleniowe, organizatorów konkursów, nauczycieli i decydentów politycznych w przejściu od tradycyjnych konkursów umiejętności do nowoczesnego, bogatego pod względem pedagogicznym i dostosowanego do potrzeb branży formatu inspirowanego konkursami WorldSkills. Przewodnik zawiera praktyczny plan działania, narzędzia i strategie służące tworzeniu wartościowych doświadczeń edukacyjnych poprzez konkursy umiejętności zawodowych.

Wszystkie rezultaty przeznaczone są dla:

  • Nauczycieli i trenerów kształcenia i szkolenia zawodowego, którzy chcą włączyć konkursy do procesu nauczania
  • Kierowników i koordynatorów szkół kształcenia i szkolenia zawodowego odpowiedzialnych za jakość i innowacje
  • Organizatorów konkursów na poziomie szkolnym, regionalnym lub krajowym
  • Organy publiczne i instytucje edukacyjne zainteresowane reformą systemu
  • Pracodawców i partnerów branżowych zaangażowanych w rozwój umiejętności
VR technologies for Mountain Rescue Brigades to assure seniors and people with disabilities safety in cross - border mountain areas (Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej)

Rezultatem projektu RESCUER jest innowacyjny kurs szkoleniowy w technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), składający się z czterech interaktywnych scenariuszy obrazujących realne sytuacje ratunkowe z udziałem osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w warunkach górskich.

Kurs został opracowany w pięciu wersjach językowych – polskiej, czeskiej, słowackiej, niemieckiej i angielskiej – i umożliwia realistyczne szkolenie w bezpiecznym, kontrolowanym środowisku.

Rezultat został przygotowany dla ratowników górskich, członków ochotniczych straży pożarnych, ratowników medycznych, opiekunów oraz instruktorów szkoleń zawodowych, którzy na co dzień odpowiadają za bezpieczeństwo turystów w górach. Z kursu można skorzystać poprzez platformę  do tworzenia i udostępniania wirtualnych przestrzeni – Spatial.io.

Użytkownicy uczą się, jak skutecznie reagować na potrzeby osób z ograniczeniami ruchowymi, sensorycznymi lub zdrowotnymi, jak komunikować się w sytuacjach stresowych oraz jak dostosować działania ratownicze do indywidualnych możliwości poszkodowanych. Dzięki immersyjnemu charakterowi kursu uczestnicy mogą doświadczyć perspektywy osób wymagających pomocy, co zwiększa empatię, skuteczność i bezpieczeństwo w realnych akcjach ratowniczych.

Academy of sustainable development - ESG management (Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej)

Opis rezultatów

Rezultaty projektu „Akademia Zrównoważonego Rozwoju – Zarządzanie ESG” obejmują zestaw praktycznych narzędzi i materiałów edukacyjnych wspierających kadrę zarządzającą w wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju w organizacjach.

Wśród kluczowych rezultatów znajdują się:

  1. Raport z badań kompetencji kadry zarządzającej

Kompleksowa analiza poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zrównoważonym rozwojem (ESG) w Polsce, Irlandii i na Węgrzech.

Raport identyfikuje luki kompetencyjne i obszary wymagające wsparcia edukacyjnego, stanowiąc punkt wyjścia do dalszego kształcenia menedżerów.

  1. Matryca kompetencji ESG

Opracowana w oparciu o badania i konsultacje z ekspertami z branży.

Zawiera opis kluczowych kompetencji w zakresie zarządzania ESG na dwóch poziomach: podstawowym i zaawansowanym.

Stanowi praktyczne narzędzie do samooceny i planowania rozwoju zawodowego w obszarze zrównoważonego zarządzania.

  1. Program szkoleń online „ESG Academy”

Zawiera zestaw modułów szkoleniowych dostępnych w wersji polskiej, angielskiej i węgierskiej.

Moduły obejmują m.in.:

  • tworzenie strategii ESG w przedsiębiorstwach,
  • zrównoważone finansowanie i zarządzanie ryzykiem klimatycznym,
  • raportowanie niefinansowe,
  • opracowywanie wskaźników KPI,
  • analizę wpływu środowiskowego i społecznego działalności.

Kurs ma charakter praktyczny i umożliwia samodzielne zdobywanie wiedzy w formie online.

Kto może skorzystać z rezultatów

Rezultaty projektu skierowane są do:

  • kadry zarządzającej przedsiębiorstw, zwłaszcza z sektora MŚP,
  • menedżerów i pracowników działów HR, CSR, jakości i strategii,
  • edukatorów i trenerów zawodowych przygotowujących programy rozwoju kompetencji menedżerskich,
  • studentów i słuchaczy kierunków ekonomicznych i menedżerskich, zainteresowanych praktycznym wdrożeniem zasad ESG w biznesie.

Dzięki otwartej formule rezultaty mogą być wykorzystywane zarówno przez instytucje edukacyjne, jak i przedsiębiorstwa prywatne oraz organizacje publiczne.

Jak można skorzystać z rezultatów / czego można się nauczyć

Użytkownicy projektu mają możliwość:

  • pobrania raportu badawczego, który prezentuje aktualne trendy i potrzeby kompetencyjne w zakresie ESG;
  • korzystania z matrycy kompetencji ESG jako narzędzia do autoewaluacji i planowania rozwoju osobistego lub organizacyjnego;
  • uczestnictwa w modułowych szkoleniach online, które:

rozwijają wiedzę o zrównoważonym zarządzaniu,

uczą tworzenia i wdrażania strategii ESG,

pokazują, jak budować kulturę organizacyjną opartą na wartościach zrównoważonego rozwoju,

pomagają zrozumieć zależności między celami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi przedsiębiorstwa.

Efektem korzystania z rezultatów jest podniesienie kompetencji w zakresie zarządzania ESG, lepsze przygotowanie do raportowania niefinansowego oraz świadomego włączania zasad zrównoważonego rozwoju w strategię działania firmy.
 

Artificial Intelligence (AI) and Internet of Things (IoT) as digital tools inspiring females to choose fields of study related to science, technology, engineering and mathematics (STEM) (Centrum Kształcenia Zawodowego w Wysokiem Mazowieckiem)

Rezultaty:

  • Platforma edukacyjna z materiałami dotyczącymi sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy, platforma AI na której możemy się dowiedzieć jak tworzyć programy z wykorzystaniem narzędzia NODERED np. do rozpoznawania twarzy czy badania nastrojów , oraz przewodnik krok po kroku z obsługi narzędzia  MIT APP Inventor do tworzenia aplikacji mobilnych.
  • Zestaw materiałów teoretycznych z zakresu sztucznej inteligencji, Internetu Rzeczy, cyberbezpieczeństwa, oraz  urządzeń i narzędzi takich jak: ARDUINO, ESP, RASPBERRY, LORA.
  • Przewodnik metodyczny zawierający treści związane z nierównościami płci w karierze STEM, sposobem ich zmniejszenia, znaczeniem STEM dla rozwoju społecznego, znaczeniem wzorców do naśladowania, czy aktywnościami jakie mogą być podjęte w szkołach w celu zapobiegania nierównościom płci w dziedzinach STEM.
  • Wybrany demonstrator (WASHING ASSISTANT) wykorzystujący narzędzia związane z obszarem sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy atrakcyjny dla dziewcząt i kobiet.

Kto skorzysta z tego rezultatu tzn. dla jakiej grupy odbiorców został przygotowany?

Skorzystać z tych rezultatów mogą głownie uczennice i uczniowie kształcący się na kierunkach technicznych, oraz wszystkie inne osoby zainteresowane obszarem sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy.

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?  

Aby skorzystać z wypracowanych rezultatów należy wejść na stronę projektu www.ai4females.eu. Następnie po przejściu do zakładki PROJECT IO’S mamy dostęp do wszystkich rezultatów . Aby dostać się na platformę edukacyjną potrzebna jest darmowa rejestracja.

Każda chętna osoba może przyswoić dużo informacji z obszaru AI i IoT, a także nauczyć się podstaw programowania, obsługi narzędzi  i aplikacji w obszarach sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy.

SUstainable Development of the European MARitime sector (Stowarzyszenie Media Dizajn w Szczecinie)

Rezultaty 

  1. Repozytorium danych na temat celów zrównoważonego rozwoju w sektorze morskim. Obecnie można z niego korzystać poprzez stronę www projektu. Nie ma potrzeby logowania. Interesariusze mogą zapoznać się z case studies oraz poznać przykładowe praktyki stosowane w sektorze morskim. 

  2. Kurs e-learningowy - dostęp do niego odbywa się poprzez platformę Moodle. Użytkownik może założyć własne konto i uzyskać darmowy dostęp do kursu. Podczas wydarzenia każdy zainteresowany może również przejrzeć i omówić cały kurs z osobą prezentującą projekt. 

Grupy docelowe

  • wszystkie osoby zainteresowane wdrażaniem celów zrównoważonego rozwoju w edukacji zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki morskiej,
  • instytucje prowadzące kursy szkolenia zawodowego w sektorze morskim,
  • wszystkie instytucje zainteresowane rezultatami projektu,
  • studenci, słuchacze uczelni morskich na wszystkich poziomach, a także uczniowie zainteresowani edukacją morską.
Sustainable food - from production to consumption (Podkarpacki Zespół Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie - Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli)

Krótki opis rezultatów projektu

I. Rezultat: Film instruktażowy „Przygotowanie drona do zabiegów agrotechnicznych”

Opis: Film prezentuje możliwość innowacyjnych zastosowań dronów we współczesnym rolnictwie precyzyjnym. Zależnie od zamontowanego podwozia wielowirnikowca, można go zastosować: do oprysków, jako rozsiewacz nasion lub granulowanych nawozów, do zrzucania kulek z kruszynkiem do biologicznego zwalczania omacnicy prosowianki. Wykorzystanie drona daje możliwość wykonania zabiegów agrotechnicznych tam, gdzie innymi narzędziami byłoby to trudne lub niemożliwe. Na filmie omówiona jest droga uzyskania kwalifikacji i wymagania jakie musi spełnić operator bezzałogowych statków powietrznych. Dron rolniczy umożliwia uczniom praktyczne zapoznanie się z nowoczesnymi technologiami w rolnictwie precyzyjnym, takimi jak: mapowanie pół, analiza zdrowia roślin i precyzyjne opryski. Dzięki temu absolwenci szkół będą lepiej przygotowani do wyzwań współczesnego rynku pracy w sektorze rolnym. Inwestycja w drona podnosi atrakcyjność oferty edukacyjnej szkoły, przyciągając ambitnych i nowoczesnych uczniów.

Kto korzysta z rezultatu- grupa odbiorcza: Drony rolnicze mogą być wykorzystywane w nauczaniu w różnych typach szkół i placówek edukacyjnych- szczególnie tam, gdzie kształci się w kierunkach związanych z rolnictwem, technologią i ochroną środowiska.

Technika rolnicze: technikum rolnicze, technikum mechanizacji rolnictwa i agrotroniki,

Technikum agrobiznesu. Drony mogą służyć do monitorowania upraw, oprysków, mapowania pól, oceny stanu roślin i gleby,

Szkoły branżowe I i II stopnia na kierunkach: rolnik, operator maszyn rolniczych, technik mechanizacji rolnictwa, technik agrotronik. Tu uczniowie mogą poznawać nowoczesne technologie w praktyce – sterowanie dronami, konserwacja sprzętu,

Szkoły policealne i Centra kształcenia zawodowego na kierunkach: rolnictwo precyzyjne, geoinformatyka, ochrona środowiska. Praktyczne wykorzystanie dronów do mapowania terenu, planowania upraw, tworzenia modeli 3D,

Uczelnie wyższe o profilach rolniczych i technicznych: uniwersytety przyrodnicze, politechniki, akademie rolnicze.

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?

  1. Zintegrowanie modułów o zastosowaniu dronów rolniczych z istniejącymi programami nauczania ( np. kierunki: technik mechanizacji rolnictwa, technik rolnictwa, agrotechnika, mechatronika),

  2. Opracowanie krótkich kursów lub mikrokwalifikacji dla uczniów i dorosłych w ramach kształcenia ustawicznego,

  3. Ujęcie w programach nauczania elementów takich jak:

  • Obsługa i bezpieczeństwo użytkowania dronów
  • Analiza danych z dronów ( np. NDVI)
  • Zastosowania w rolnictwie precyzyjnym
  1. Współpraca z sektorem rolniczym i technologicznym:

  • Nawiązanie partnerstw z firmami rolniczymi, producentami sprzętu, serwisami dronów- aby weryfikować praktyczne zastosowanie metod,
  • Organizowanie praktyk zawodowych, gdzie uczniowie mogą zastosować nabyte umiejętności,
  • Mapowanie pół i tworzenie tzw. map zmienności plonów
  • Przykłady typów dronów i czujników,
  • Prowadzenie obserwacji zwierząt hodowlanych i infrastruktury gospodarstwa.

Czego mogą się nauczyć uczniowie?  

  1. W zakresie wiedzy o nowoczesnym rolnictwie:

  • Czym jest rolnictwo precyzyjne i jak różni się od tradycyjnych metod uprawy,
  • Jak dane np. z czujników, GPS, zdjęć satelitarnych i dronów pomagają w podejmowaniu decyzji w zakresie rolnictwa,
  • Jaki jest wpływ nowych technologii na efektywność produkcji, zmniejszanie kosztów i ochronę środowiska.
  1. W zakresie zastosowania dronów w praktyce rolniczej:

  • Jak drony są wykorzystywane do monitorowania stanu upraw ( np. zdrowia roślin, wilgotności gleby, wykrywania chorób),
  • Precyzyjnego nawożenia i oprysków.
  1. W zakresie umiejętności analitycznych i cyfrowych:

  • Jak przetwarzać dane z dronów ( np. zdjęcia, mapy) w programach do analizy GIS,
  • Jak interpretować wyniki pomiarów i wyciągać wnioski dotyczące zarządzania gospodarstwem,
  • Jak wprowadzać do podstaw automatyzacji i Internetu w rolnictwie Rzeczy (IoT).
  1. W zakresie aspektów ekologicznych i ekonomicznych:

  • Jak drony mogą pomóc w ograniczaniu zużycia wody, nawozów i pestycydów,
  • Jaki jest wpływ innowacji na zrównoważony rozwój wsi i środowiska naturalnego.
  1. W zakresie nabycia kompetencji przyszłości:

  • Uczniowie nabędą umiejętności rozwijania kreatywności, innowacyjnego myślenia i współpracy interdyscyplinarnej (technologia+przyroda+ekonomia),
  • Będą przygotowani do zawodów przyszłości, takich jak: operator drona rolniczego, analityk danych rolniczych, specjalista ds. technologii rolniczych.

Opracowany film instruktażowy można wprowadzić jako część blended learningu – połączenia zajęć praktycznych z nauką zdalną oraz inspirować nauczycieli do wykorzystywania na swoich lekcjach np. jako materiał do samokształcenia uczniów.

II. Rezultat: Publikacja „Postaw na eko. Ziołowe inspiracje w kuchni” (forma papierowa i multimedialna).

Opis: Publikacja stanowi praktyczny i edukacyjny materiał. Jej celem jest promowanie idei zrównoważonego rozwoju w kontekście produkcji i konsumpcji żywności, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania ziół w kuchni jako elementu zdrowej, ekologicznej diety. Publikacja łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi przykładami i inspiracjami kulinarnymi, podkreślając znaczenie lokalnych surowców, sezonowości oraz ograniczania marnowania żywności. Jest świadectwem kreatywności i pasji młodych kucharzy, uczestników Ogólnopolskiego Konkursu Gastronomicznego Slow Food. Promuje zdrowe nawyki żywieniowe i inspiruje młode pokolenie do odkrywania bogactwa polskiej kuchni i jej ziołowych tradycji. Ostatnia edycja konkursu skupiła się na „ Polskich ziołach w kuchni”, co podkreśla znaczenie zrównoważonego rolnictwa i ochrony środowiska dla jakości żywności. W publikacji znajdują się przepisy, które zaskakują swoją oryginalnością i głębią smaku. Każda receptura to opowieść o dziedzictwie, innowacji i dążeniu do doskonałości. Jest ona zaproszeniem do podróży po świecie polskiej kuchni.

Kto korzysta z rezultatu-grupa odbiorcza: Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych tematyką zrównoważonego rozwoju, zdrowego żywienia i ekologicznej produkcji żywności, w szczególności do:

  • Uczniów i nauczycieli szkół branżowych i technicznych -uczących się i kształcących w zawodach związanych z gastronomią, technologią żywności, zielarstwem, rolnictwem, turystyką,
  • Przedstawicieli sektora gastronomicznego – kucharzy, restauratorów, dietetyków, którzy chcą wprowadzać elementy zrównoważonej kuchni i lokalnych produktów do swojej praktyki zawodowej,
  • Organizacji i instytucji edukacyjnych – prowadzących szkolenia, kursy, warsztaty w obszarze zdrowej kuchni, ekologicznej uprawy ziół i zrównoważonej konsumpcji,
  • Społeczności lokalnych, organizacji pozarządowych oraz centrów edukacji ekologicznej działających na rzecz promocji zdrowego stylu życia i ochrony środowiska,
  • Osób indywidualnych – zainteresowanych samodzielnym poszerzaniem wiedzy o zrównoważonej żywności i wykorzystaniu ziół w codziennej kuchni.

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?

  1. W procesie nauczania w szkołach zawodowych i technikach jako materiał dydaktyczny podczas zajęć z gastronomii, dietetyki, rolnictwa ekologicznego czy przedmiotów zawodowych,

  2. Jako pomoc edukacyjna podczas warsztatów i szkoleń z zakresu zdrowej kuchni, ziołolecznictwa, ekologicznej uprawy i przetwórstwa produktów spożywczych,

  3. W sektorze gastronomicznym – jako inspiracja praktyczna do tworzenia dań bazujących na lokalnych, sezonowych i ziołowych produktach,

  4. Jako materiał informacyjny w kampaniach promujących zdrowe żywienie, lokalne produkty i świadome wybory konsumenckie,

  5. W edukacji ekologicznej społeczności lokalnych – publikacja może być wykorzystywana do promowania postaw proekologicznych i świadomości konsumenckiej.

Czego można się nauczyć dzięki publikacji?

Dzięki pracy z publikacją odbiorcy będą mogli rozwinąć szereg umiejętności, pogłębić wiedzę i postawy związane z ideą zrównoważonego rozwoju, w tym:

  • Poznać zasady zrównoważonego żywienia i znaczenie wyborów żywnościowych dla środowiska,
  • Nabyć umiejętności praktycznego wykorzystania ziół w kuchni – zarówno ze względów smakowych, jak i zdrowotnych,
  • Pogłębić kompetencje zawodowe z zakresu przygotowywania potraw w duchu „ od pola do stołu”, planowania menu sezonowego i ograniczania marnowania żywności,
  • Uświadomić sobie wpływ wyborów żywnościowych na środowisko naturalne i zdrowie człowieka.

Rezultat – stanowi wartościowe narzędzie edukacyjne wspierające wdrożenie idei zrównoważonego rozwoju w edukacji zawodowej i życiu codziennym. Publikacja sprzyja kształtowaniu kompetencji kluczowych, takich jak: przedsiębiorczość, świadomość ekologiczna, kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia, a jej treści mogą być z powodzeniem adaptowane w różnych kontekstach ekologicznych i środowiskowych.

III. Rezultat: Ulotka edukacyjna „Konsumpcja lokalnych produktów: zrównoważony wybór” (wersja papierowa i multimedialna)

Opis: Opracowana ulotka stanowi materiał informacyjno- edukacyjny promujący ideę świadomej konsumpcji oraz wspierania lokalnej produkcji żywności. Przedstawia korzyści płynące ze spożywania lokalnych produktów, a także ograniczenie śladu węglowego. Zawiera informacje o wpływie transportu żywności na środowisko i globalne emisje gazów cieplarnianych oraz praktyczne wskazówki, jak każdy z nas może przyczynić się do ochrony klimatu. Ulotka przedstawia również idee zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialnej konsumpcji.

Kto korzysta z tego rezultatu- grupa odbiorcza. Ulotka została opracowana z myślą o:

  • Uczniach szkół zawodowych i technicznych ,
  • Nauczycielach i wychowawcach, którzy mogą wykorzystać ją w pracy dydaktycznej ,
  • Lokalnej społeczności – rodzicach, mieszkańcach regionu, producentach żywności.

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?

  • Szkoła może wykorzystać ulotkę : jako materiał dydaktyczny podczas lekcji przedmiotów zawodowych, godzin wychowawczych, zajęć z edukacji ekologicznej.

W działaniach promujących zdrowy i zrównoważony styl życia np. podczas dni otwartych szkoły, festynów, targów edukacyjnych.

W projektach szkolnych i lokalnych inicjatywach ekologicznych,

Dzięki ulotce uczniowie i społeczność lokalna mogą :

  • Poszerzyć wiedzę o wpływie codziennych wyborów konsumenckich na środowisko,
  • Nauczyć się podejmować świadome decyzje zakupowe kierując się zasadami zrównoważonego rozwoju,
  • Zrozumieć znaczenie lokalnej gospodarki i roli jaką odgrywa wspieranie rodzimych producentów,
  • Rozwinąć postawy proekologiczne.

Ulotka jest praktycznym i atrakcyjnym narzędziem edukacyjnym, które łączy wiedzę z zakresu ekologii, ekonomii i przedsiębiorczości. Wspiera realizację celów edukacji zawodowej i ekologicznej, promując postawy odpowiedzialności, współpracy i troski o przyszłość naszej planety.

IV. Rezultat: Autorski program kursu doskonalącego dla nauczycieli „Zrównoważona żywność a zmiany klimatu- edukacja dla przyszłości” (forma papierowa)

Opis: Celem programu kursu doskonalącego jest podniesienie kwalifikacji nauczycieli szkół rolniczych i ogólnokształcących w zakresie nowoczesnych, zrównoważonych praktyk produkcji i konsumpcji żywności oraz ich związku ze zmianami klimatycznymi. Program wspiera rozwój kompetencji dydaktycznych i merytorycznych w duchu edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Program obejmuje 60 h , w tym 30 h zajęć warsztatowych i 30 h pracy własne. Zajęcia prowadzone są przez ekspertów z zakresu agroekologii, edukacji klimatycznej i pedagogiki.

Kto korzysta z tego rezultatu - grupa odbiorców:

Z kursu mogą korzystać przede wszystkim:

  • Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych ,
  • Nauczyciele przedmiotów zawodowych,
  • Edukatorzy prowadzący zajęcia z zakresu ekologii, żywienia i ochrony środowiska,
  • Doradcy zawodowi i trenerzy branży rolniczej i gastronomicznej,
  • Instytucje edukacyjne oraz placówki doskonalenia nauczycieli.

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego można się nauczyć?

  • Poprzez udział w kursie realizowanym przez placówki doskonalenia nauczycieli,
  • Wykorzystując opracowany program i materiały w pracy dydaktycznej,
  • Adaptując treści kursu do własnych programów edukacyjnych lub projektów szkolnych.

Uczestnicy kursu:

  • Zdobędą wiedzę o zrównoważonych systemach żywnościowych i wpływie żywności na klimat,
  • Poznają zasady rolnictwa regeneratywnego i gospodarki cyrkularnej,
  • Nauczą się, jak włączać tematykę klimatu i zrównoważonego rozwoju do zajęć szkolnych.

V. Rezultat: Scenariusze lekcji otwartych i warsztatów.

Opis: bardzo cennymi rezultatami projektu są scenariusze z przeprowadzonych w szkołach rolniczych lekcji otwartych i warsztatów. Ich celem było rozwijanie praktycznych kompetencji zawodowych uczniów w zakresie zrównoważonej produkcji i przetwarzania żywności, a także promowanie nowoczesnych i odpowiedzialnych postaw wobec środowiska naturalnego i konsumpcji żywności. W ramach przedsięwzięcia zrealizowano tematy:

  • „Zioła i przyprawy w kuchni z zastosowaniem elementów carvingu”

Uczniowie poznali znaczenie ziół i przypraw w kuchni regionalnej i nowoczesnej, ich właściwości prozdrowotne oraz możliwości kreatywnego wykorzystania w dekoracji potraw z użyciem technik carvingu.

Dopełnieniem zajęć jest opracowane Portfolio. Zajęcia z carvingu maja na celu rozwój umiejętności i wiedzy. Carving, czyli dekoracyjne rzeźbienie w owocach i warzywach, pozwala dodatkowo uatrakcyjnić sposób ich podania. W portfolio zaprezentowano receptury, które stanowią połączenie wiedzy o ziołach i przyprawach z kreatywnym zastosowaniem carvingu.

  • „Pokaz z rozbioru półtuszy wieprzowej oraz warsztaty ze sporządzania potraw z wykorzystaniem pozyskanego mięsa jako głównego surowca”. Zajęcia umożliwiły uczestnikom zapoznanie się z zasadami rozbioru mięsa, technikami jego przetwarzania oraz racjonalnego wykorzystania surowca w duchu idei” zero waste”. Dopełnieniem zajęć jest opracowane Portfolio „Potrawy mięsne”. W tym portfolio uczeń dokumentuje swoją wiedzę i umiejętności związane z przygotowywaniem dań mięsnych, uwzględniając techniki obróbki, przyprawiania i estetyki podania.

Kto korzysta z tych rezultatów? Z rezultatów korzystają uczniowie i nauczyciele szkół rolniczych, techników na kierunkach żywienia i gastronomii, dietetyki i rolniczym. Nauczyciele mogą wykorzystać gotowe scenariusze na swoich zajęciach.

Czego mogą się nauczyć uczniowie?

  • Rozwijają umiejętności praktyczne z zakresu obróbki surowców roślinnych i zwierzęcych,
  • Poznają zasady zrównoważonej gospodarki żywnościowej „ od pola do stołu”,
  • Rozwijają kreatywność i wrażliwość estetyczną w przygotowywaniu potraw,
  • Zdobywają doświadczenie zgodne z europejskimi standardami kształcenia zawodowego.

Scenariusz warsztatów- „ Otrzymywanie wysokiej jakości produktów pszczelich gwarancją zdrowia człowieka – Produkcja kremu z wykorzystaniem urządzenia do kremowania miodu oraz Obserwacja próbek pod mikroskopem pod kątem wykrywania choroby nosemozy u pszczół” ( wersja papierowa i multimedialna).

Z tego rezultatu skorzystają uczniowie i nauczyciele szkół branżowych i technicznych o profilu pszczelarskim, rolniczym i żywieniowym, a także praktycy i trenerzy w kształceniu zawodowym.

OpisL Scenariusz ma na celu praktyczne zapoznanie uczestników z procesem uzyskiwania wysokiej jakości produktów pszczelich oraz ich znaczeniem dla człowieka. W ramach zajęć uczniowie uczą się produkcji kremu z miodu z wykorzystaniem specjalistycznego urządzenia do kremowania miodu oraz wykonują obserwacje mikroskopowe próbek pszczół w celu wykrywania nosemozy – choroby wpływającej na kondycję rodzin pszczelich i jakości miodu.

W jaki sposób skorzystać z rezultatu i czego się nauczyć?

Scenariusz może być wykorzystany podczas zajęć praktycznych, warsztatów zawodowych oraz kursów doskonalących. Umożliwia realizację interdyscyplinarnego nauczania, łączącego elementy biologii, technologii żywności i pszczelarstwa.

Uczestnicy: poznają proces kremowania miodu i zasady zachowania jego jakości,

  • Nauczą się pracy z mikroskopem oraz podstaw diagnozowania chorób pszczół,
  • Rozwiną kompetencje praktyczne, ekologiczne i prozdrowotne oraz świadomość znaczenia jakości produktów pszczelich dla zdrowia człowieka.

VI. Rezultat: Zorganizowanie w ZS CKR w Nowosielcach dwóch edycji kwalifikacyjnego kursu zawodowego – Pszczelarz- Prowadzenie produkcji pszczelarskiej( link do strony kursu organizowanego przez wskazaną szkołę). Opis- kurs trwa trzy semestry i jest prowadzony w zakresie jednej kwalifikacji ( kwalifikacja ROL.3- Prowadzenie produkcji pszczelarskiej).

Adresatami są: absolwenci szkół podstawowych, absolwenci techników i szkół wyższych.

Absolwenci KKZ w zawodzie pszczelarz po potwierdzeniu kwalifikacji ROL.3 mogą uzyskać dyplom zawodowy w zawodzie technik pszczelarz , po potwierdzeniu kwalifikacji ROL.9 – Organizacja i nadzorowanie produkcji rolniczej i pszczelarskiej oraz uzyskaniu wykształcenia średniego lub średniego branżowego.

VII. Rezultat: Aplikacja ULA

Opis: Aplikacja ULA to interaktywne narzędzie edukacyjne prezentujące życie pszczół i funkcjonowanie ula „ od środka”. Dzięki wizualizacji rzeczywistych danych z ula – takich jak: waga ula, temperatura na zewnątrz ula i wewnątrz ula, wilgotność powietrza, ciśnienie oraz wysokość nad poziomem morza – użytkownicy mogą obserwować jak zmieniają się warunki w ulu w zależności od pory dnia, pogody czy aktywności pszczół. Dane są zbierane z elektronicznej wagi zamontowanej pod ulem oraz czujników środowiskowych, a następnie prezentowane w czytelnej formie w aplikacji.

Wykorzystanie aplikacji: Aplikacja ULA może być wykorzystywana jako innowacyjne narzędzie dydaktyczne w szkołach zawodowych, technikach i ośrodkach kształcenia zawodowego, szczególnie na kierunkach związanych z:

  • Pszczelarstwem, rolnictwem, ochroną środowiska,
  • Techniką sensorów i IoT ( Internet of Things),
  • Informatyką i analizą danych.

Czego można się nauczyć?

Dzięki aplikacji uczniowie mogą:

  • Uczyć się analizy rzeczywistych danych środowiskowych,
  • Poznać zależności między warunkami klimatycznymi a aktywnością pszczół,
  • Rozwijać kompetencje cyfrowe i ekologiczne,
  • Uczestniczyć w projektach badawczych.
FoodConscious: Towards Effective Food Waste Management and Food Waste Prevention in the Food Service Sector (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (SGGW))

Efekty projektu:

Narzędzia i materiały edukacyjne dostępne na dedykowanej FoodConscious Platformie edukacyjnej: https://foodconscious.projectlibrary.eu/ wraz z bezpłatnym kursem dostępnym w sześciu językach (tj. angielskim, polskim, greckim, włoskim, hiszpańskim i słoweńskim), zawierającym, m.in.: 

  • Zbiór polityk i najlepszych praktyk – zestaw wytycznych dotyczących efektywnego zarządzania żywnością, procedur ograniczania strat i ponownego wykorzystania produktów spożywczych.
  • Zestaw zielonych kompetencji (eco-skills) – opis kluczowych umiejętności, jakie powinni posiadać pracownicy sektora gastronomicznego, aby skutecznie zapobiegać marnotrawstwu żywności i wspierać zrównoważony rozwój.
  • Mapa drogowa zarządzania odpadami żywnościowymi – praktyczne narzędzie zawierające scenariusze działań, narzędzia do samooceny dla uczestników szkolenia i trenerów sektora spożywczego oraz odpowiedni zestaw narzędzi do poradnictwa zawodowego, w tym gra edukacyjna.
  • Zestaw materiałów szkoleniowych i edukacyjnych – gotowe moduły do wykorzystania w szkoleniach zawodowych, programach kształcenia oraz wewnętrznych kursach dla pracowników. Obejmują one następujące obszary tematyczne: 

M1 – Wprowadzenie do problematyki marnotrawstwa żywności, zarządzania dostawami i zapasami
M2 – Zarządzanie produkcją żywności i napojów
M3 – Zarządzanie usługami gastronomicznymi
M4 – Obsługa klienta i komunikacja
M5 – Monitorowanie, ewaluacja i ciągłe doskonalenie

  • Przewodnik online dla nauczycieli i trenerów – wsparcie metodyczne w zakresie wdrażania kompetencji ekologicznych do programów nauczania w instytucjach VET.

Kto skorzysta z tego rezultatu tzn. dla jakiej grupy odbiorców został przygotowany;

  1. Narzędzia i materiały edukacyjne stanowią praktyczne wsparcie dla firm sektora gastronomicznego i spożywczego, instytucji szkoleniowych oraz trenerów zawodowych (VET). Rezultaty projektu mogą być bezpośrednio wykorzystane w:

  • zakładach gastronomicznych (tj. restauracjach, barach, hotelach, stołówkach pracowniczych, firmach cateringowych, itp.),
  • instytucjach edukacyjnych i szkoleniowych w branży HoReCa i sektorze spożywczym,
  • organizacjach branżowych i stowarzyszeniach HoReCa oraz promujących zrównoważony rozwój,
  • programach szkoleniowych dla przyszłych pracowników sektora gastronomicznego.

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?  

Materiały edukacyjne opracowane w ramach projektu FoodConscious są dostępne bezpłatnie w 6 językach, na dedykowanej platformie internetowej: https://foodconscious.projectlibrary.eu/ i mogą być adaptowane do potrzeb różnych typów organizacji. 

Zastosowanie opracowanych zasobów pozwoli zwiększyć świadomość środowiskową w branży gastronomicznej i w całym łańcuchu wartości sektora spożywczego w zakresie skali i ograniczania marnotrawstwa żywności. Ponadto, pozwoli usprawnić procesy zarządzania w przedsiębiorstwie oraz przyczynić się do budowy bardziej zrównoważonego systemu żywnościowego w Europie. Dodatkowo, rezultaty projektu mogą wspierać upowszechnianie wiedzy na temat odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonych praktyk żywieniowych wśród konsumentów.
 

Incubating Freedom for Ukraine - building IT competence among Ukrainian war refugees residing in EU countries (Fundacja Edukacyjna Perspektywy w Warszawie)

Opis rezultatów projektu:

W ramach projektu powstały kompleksowe materiały edukacyjne i strategiczne dotyczące kształcenia zawodowego uchodźców z Ukrainy w obszarze IT:

Rezultaty:

  • 16 zrealizowanych kursów IT, sylabusy dostępne online, obejmujące różne obszary technologii informatycznych i przemysłu 4.0
  • Certyfikaty ukończenia kursów dla uczestniczek szkoleń
  • Strategia "The Strategy for Ukrainian Refugees through education in IT and 4.0 industry area, suitable for implementation in ALL EU COUNTRIES" - dokument analityczny zawierający wnioski z realizacji projektu, dobre praktyki oraz rekomendacje
  • Zbiór dobrych praktyk w zakresie kształcenia zawodowego dla migrantów

Grupa docelowa: 

Rezultaty skierowane są do instytucji edukacyjnych, organizacji wspierających uchodźców i migrantów, ośrodków szkoleniowych, centrów kształcenia zawodowego, samorządów lokalnego i regionalnego w krajach UE, decydentów odpowiedzialnych za politykę integracyjną

Sposób wykorzystania: 

Materiały umożliwiają poznanie sprawdzonych modeli organizacji szkoleń IT dla uchodźców, zapoznanie się z wyzwaniami i barierami w tym zakresie oraz wdrożenie podobnych działań w innych krajach europejskich. Strategia zawiera praktyczne rekomendacje dotyczące planowania tematyki i organizacji szkoleń zawodowych dla emigrantów. Dokumenty dostępne w wersji PDF oraz papierowej, sylabusy do pobrania online.

Cooperation pays off (EDU-IT Augustyn, Pieprzycki sp.j. w Rzeszowie)

Rezultaty:

  1. Utworzenie (wspólnie przez pracodawców, pracowników oraz instruktorów zawodu)  modelowego rozwiązania współpracy pomiędzy sektorem kształcenia zawodowego oraz rynkiem w postaci programu kursu i materiałów dydaktycznych dopasowanych do szczególnych potrzeb sektora dźwigowego (windy)  w zakresie kwalifikacji i kompetencji absolwentów kształcenia zawodowego, oraz rekomendacji do współpracy.

  2. Zorganizowanie konferencji nt. współpracy sektora kształcenia zawodowego z rynkiem pracy.

  3. Wykonanie materiałów filmowych:

    1. filmu dokumentującego realizację projektu oraz promującego współpracę kształcenia zawodowego z pracodawcami,

    2. zapisu konferencji.

Kto skorzysta z tego rezultatu tzn. dla jakiej grupy odbiorców został przygotowany?

  1. Pracodawcy poszukujący absolwentów kształcenia zawodowego  z kwalifikacjami dopasowanymi do ich szczególnych potrzeb,

  2. Kierownicy placówek kształcenia zawodowego, nauczyciele zawodu,

  3. Uczestnicy kształcenia zawodowego.

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?  

  1. Zaimplementować utworzone materiały dydaktyczne w bieżącej działalności edukacyjnej (centra kształcenia, nauczyciele zawodu),

  2. Dostosowywać ofertę szkoleń do potrzeb rynku pracy w oparciu o utworzone rekomendacje do współpracy,

  3. Pozyskać wiedzę nt. wagi i potrzeby współpracy pracodawców i instytucji kształcenia zawodowego z utworzonych w projekcie materiałów (zapisu konferencji i filmu nt. realizacji projektu i potrzeby współpracy).

IMMERSIVE FUTURE: RAIL (Stowarzyszenie Bright Future Factory w Strzyżewicach)

Opis rezultatu
Immersyjny scenariusz VR (demo; wybrane sceny) prezentujący specyfikę pracy zawodowej w branży budownictwa kolejowego - w szczególności w zawodzie montera nawierzchni kolejowej.
Materiał VR umożliwia odbiorcom zanurzenie się w autentycznym środowisku pracy zawodowej stanowiąc praktyczny pomost między wiedzą teoretyczną zdobywaną w szkole branżowej a realnymi wyzwaniami zawodowymi.
Treści edukacyjne osadzone są w ramach narracji storytellingowej - historii młodego pracownika, w którego wciela się uczeń. W wirtualnej przestrzeni przenosi się on na plac budowy, gdzie przez pryzmat kolejnych zadań wykonywanych podczas generalnego remontu bocznicy kolejowej poznaje specyfikę miejsca pracy, używane narzędzia i maszyny, typowe zadania zawodowe oraz sylwetki pracowników, z którymi przyjdzie mu współpracować w przyszłości.
Rezultat cechuje się wysokim realizmem i wiernym odwzorowaniem branżowych realiów.

Grupa docelowa
Dwie główne grupy docelowe obejmują:

  • Uczniów szkół branżowych z branży transportu kolejowego: Scenariusz pozwoli zintegrować wiedzę teoretyczną z praktyką. Uczniowie zobaczą pełen przebieg prac budowlanych i osadzą w tym kontekście wiedzę o narzędziach, maszynach i zadaniach, tworząc spójny obraz przyszłego zawodu.
  • Uczniów ostatnich klas szkół podstawowych: Materiał stanowi realne wsparcie w wyborze ścieżki kariery. W praktyczny sposób pokazuje, jak wygląda przyszłość zawodowa w tej branży, pomagając w podjęciu świadomej decyzji edukacyjnej.

Materiały kierowane są także do edukatorów, w tym w szczególności do:

  • Nauczycieli szkół branżowych z branży transportu kolejowego: Rezultat pokaże praktyczne możliwości wdrożenia nowoczesnych, immersyjnych narzędzi (VR) w procesie dydaktycznym i uatrakcyjnienia zajęć zawodowych.
  • Nauczycieli szkół podstawowych - w szczególności wychowawców, doradców zawodowych: Materiał jest gotowym narzędziem do wykorzystania na zajęciach zawodoznawczych lub w ramach doradztwa zawodowego, ułatwiając prezentację specyfiki branży kolejowej.

Sposób korzystania z rezultatu oraz zdobyta wiedza
Na stoisku uczestnicy będą mogli założyć gogle VR, aby osobiście doświadczyć wybranych scen scenariusza i zapoznać się z prezentowanymi etapami remontu bocznicy kolejowej. Dostępna będzie również wersja WebVR do obejrzenia na osobnym urządzeniu.

Odbiorcy dowiedzą się, jak wygląda autentyczne środowisko pracy na budowie kolejowej. Poznają wybrane etapy pracy, podstawowe narzędzia i maszyny oraz zrozumieją specyfikę zadań na stanowisku montera nawierzchni kolejowej.

SwitchOff (Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi)

1. Zestaw narzędzi SwitchOff dla telepracowników, specjalistów HR i menedżerów

a. Opis rezultatu:

Rezultat ten składa się z zestawu narzędzi zawierającego zbiór wytycznych, działań, kroków i najlepszych praktyk dotyczących tego, jak pracownicy zdalni i organizacje mogą ułatwiać korzystanie z prawa do odłączenia się od pracy po jej godzinach. Celem tego pakietu roboczego było opracowanie praktycznego i innowacyjnego zestawu narzędzi, który miał wesprzeć firmy, MŚP, menedżerów, specjalistów HR, trenerów i pracowników zdalnych we wdrażaniu najlepszych praktyk w zakresie telepracy oraz efektywnym wykorzystaniu technologii cyfrowych i ICT. Obejmuje on materiały edukacyjne, studia przypadków, praktyczne wskazówki oraz zbiór działań OER. Został on podzielony na 2 moduły:

Moduł 1. Celem jest wsparcie menedżerów, liderów zespołów i specjalistów HR we wdrażaniu najlepszych praktyk, strategii, a także dostosowywaniu/lub wdrażaniu polityk organizacyjnych wspierających „prawo do odłączenia się” pracowników (np. prawo do niekarania za odmowę udziału w sprawach służbowych poza normalnymi godzinami pracy, procedura składania skarg dotyczących naruszeń prawa do odłączenia się, kluczowe elementy podejścia do odłączenia się).

Moduł 2. Celem jest dostarczenie pracownikom zdalnym niezbędnych wskazówek dotyczących efektywnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (np. personalizacja powiadomień e-mail) oraz praktyk dotyczących psychologicznego odłączenia się od pracy (np. zarządzanie czasem, wyznaczanie granic dla zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym).

Pakiet dostępny w jest 6 językach (angielski, polski, portugalski, włoski, hiszpański i grecki).

Dodatkowo, w ramach rezultatu, powstał skonsolidowany raport mający na celu przedstawienie wyników badań przeprowadzonych na poziomie krajowym przez wszystkich partnerów projektu, aby zbadać potrzeby grup docelowych tego projektu, który dostępny jest w języku angielskim.

b. Kto skorzysta z tego rezultatu tzn. dla jakiej grupy odbiorców został przygotowany;

Pakiet ten skierowany jest do menedżerów i specjalistów HR oraz pracowników zdalnych i wspiera ich w:

a) zapoznaniu się ze znaczeniem i kontekstem powrotu do pracy;

b) zdobyciu praktycznej wiedzy i inspiracji poprzez inne najlepsze praktyki w zakresie wspierania prawa pracowników do odłączenia się od pracy;

c) budowaniu wiedzy i kompetencji menedżerów i pracowników zdalnych w zakresie prawa pracowników do odłączenia się, a także w poznaniu zagrożeń dla ich dobrego samopoczucia wynikających z braku odłączenia się;

d) zapoznaniu z najlepszymi praktykami i wskazówkami, które mogą wykorzystać, aby odłączyć się i ułatwić regenerację po pracy.

poprzez realizację 2 głównych celów:

  • Opracowanie zestawu narzędzi krok po kroku, zawierającego wytyczne wspierające menedżerów i specjalistów HR we wdrażaniu najlepszych praktyk, strategii, a także dostosowywaniu/wdrażaniu polityk organizacyjnych wspierających „prawo do odłączenia się” pracowników (np. prawo do niekarania za odmowę udziału w sprawach służbowych poza normalnymi godzinami pracy).
  • Zapewnienie pracownikom zdalnym niezbędnych wskazówek dotyczących efektywnego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w pracy (np. dostosowywanie powiadomień e-mail) oraz praktyk psychologicznych w zakresie odłączenia się od pracy (np. zarządzanie czasem, wyznaczanie granic dla zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym), w oparciu o dowody empiryczne.

c. W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?

Zestaw narzędzi SwitchOff i jego zasoby, jest bardzo korzystny dla tych grup docelowych, dostarczając im praktycznych wskazówek, najlepszych praktyk i narzędzi, które pomagają w zarządzaniu równowagą między życiem zawodowym a prywatnym i zapewnieniu zdrowego odłączenia się od pracy. Zestaw narzędzi w szczególności odpowiada na wyzwania związane z „kulturą ciągłej dostępności”, oferując rozwiązania, które poprawiają samopoczucie i zwiększają produktywność zarówno w kontekście indywidualnym, jak i organizacyjnym.

Zarówno zestaw narzędzi i jak raport międzynarodowy jest dostępny na stronie projektu https://switchoffthework.eu/ do pobrania w formie pliku PDF.

2. Program szkoleniowy SwitchOff dla specjalistów HR i menedżerów

a. Opis rezultatu:

Rezultat ten zawiera program szkoleniowy dla specjalistów HR i trenerów kształcenia zawodowego (VET) dotyczący prawa pracowników do odłączenia się od pracy, obejmujący najlepsze praktyki, polityki i procedury, dzięki którym menedżerowie i specjaliści HR mogą wspierać prawo i starania swoich pracowników o odłączenie się od pracy, a także sposoby efektywnego korzystania z technologii cyfrowych (np. odpowiedzialne korzystanie z poczty elektronicznej) oparty na 7 modułach treningowych:

  • Regeneracja po pracy; wprowadzenie do koncepcji i kluczowych ram teoretycznych
  • Znaczenie odłączania się od pracy; korzyści dla jednostki i organizacji
  • Wyzwania pracowników zdalnych związane z odłączaniem się od pracy
  • Efektywne korzystanie z technologii cyfrowych i ICT podczas pracy zdalnej
  • Poparte dowodami działania naprawcze
  • Odłączanie się od pracy; Rola menedżera w tworzeniu odpowiednich warunków do promowania prawa pracowników do odłączenia się od pracy (najlepsze praktyki, studia przypadków)
  • Wdrażanie polityki organizacyjnej wspierającej prawo pracowników do odłączenia się od pracy

Program szkoleniowy SwitchOff zawiera prezentacje PowerPoint, arkusze robocze i filmy instruktażowe: https://www.youtube.com/channel/UCN7yC6t79mZfqLvJYTHFgng w ramach wypracowanych materiałów.

b. Kto skorzysta z tego rezultatu tzn. dla jakiej grupy odbiorców został przygotowany;

Specjaliści HR i menedżerowie, odpowiedzialni za kształtowanie polityki w miejscu pracy, wspieranie dobrego samopoczucia pracowników i zarządzanie zespołami w środowisku zdalnym lub hybrydowym. Dzięki materiałom wypracowanym w ramach rezultatu zyskują oni praktyczne narzędzia i strategie promujące dystans psychologiczny i poprawiające równowagę między życiem zawodowym a prywatnym w swoich zespołach, przy jednoczesnym zachowaniu produktywności. 7-modułowy program szkoleniowy wyposaża ich w praktyczne spostrzeżenia i narzędzia do projektowania i wdrażania wspierających polityk. Dzięki temu specjaliści ds. HR i menedżerowie mogą wspierać zdrowszą kulturę pracy, zmniejszać ryzyko wypalenia zawodowego i zwiększać produktywność zespołów a także otrzymują ważne narzędzie oparte na dowodach naukowych, najlepsze praktyki, studia przypadków i praktyczne narzędzia szkoleniowe, aby stworzyć odpowiednie warunki do promowania prawa pracowników do odłączenia się.

c. W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?

Zaprojektowanie i opracowanie modułów szkoleniowych oraz zbioru elementów mikro edukacji (np. krótkich filmów, infografik) dla specjalistów HR i menedżerów pozwala na przeszkolenie ich w zakresie ułatwiania i wspierania regeneracji w miejscu pracy oraz pomagania pracownikom zdalnym w odłączeniu się od pracy i przywracaniu zasobów osobistych (emocjonalnych, poznawczych, fizycznych) po zakończeniu dnia pracy. Opracowanie innowacyjnych, wysokiej jakości materiałów szkoleniowych, zasobów i OER dla specjalistów HR i menedżerów, aby promować zdolność pracowników zdalnych do odłączenia się od pracy, pozwala na budowanie kompetencji specjalistów HR i menedżerów w zakresie prawa pracowników do odłączenia się, poznanie zagrożeń związanych z brakiem odłączenia się oraz zapoznanie z najlepszymi praktykami, strategiami i wskazówkami opartymi na dowodach, aby stworzyć odpowiednie warunki do promowania prawa pracowników do odłączenia się. Pakiet szkoleniowy jest dostępny na stronie projektu https://switchoffthework.eu/ do pobrania w formie pliku PDF.

3. Platforma e-learningowa SwitchOff (w tym narzędzie do samooceny)

a. Opis rezultatu:

Rezultat ten zawiera platformę e-learningową https://elearning.switchoffthework.eu/ z dostępem i narzędzia do samooceny dla pracowników zdalnych i menedżerów, w tym cyfrowe zasoby edukacyjne, takie jak zestaw narzędzi, materiały szkoleniowe, arkusze kalkulacyjne, materiały do mikro edukacji (np. krótkie filmy, infografiki) i inne OER dostępne w 6 językach (angielski, polski, portugalski, włoski, hiszpański i grecki).

Platforma e-learningowa posiada również czat/forum przeznaczone do dyskusji w celu umożliwienia wymiany wiedzy, pomysłów i najlepszych praktyk między pracownikami zdalnymi, trenerami kształcenia zawodowego oraz menedżerami/pracownikami HR w zakresie korzystania z technologii cyfrowych i działań na rzecz odłączenia się (fizycznego i psychicznego) od pracy w czasie wolnym.

Narzędzie samooceny SwitchOff dostępne zarówno dla pracowników zdalnych, jak i menedżerów daje możliwość mogli zmierzenia zachowania i praktyk, które utrudniają im oderwanie się od pracy (np. „Będę sprawdzał pocztę w weekendy”), a menedżerowie mogą dzięki temu ocenić swoje zachowania, które mogą uniemożliwiać pracownikom zdalnym oderwanie się od pracy (np. „Mam tendencję do wysyłania e-maili do pracowników poza godzinami pracy?”). Na podstawie wyników samooceny użytkownikom udostępniono spersonalizowane/wygenerowane wskazówki (np. wyłączanie połączenia z serwerem firmowym poza godzinami pracy) oraz dobre praktyki ułatwiające oderwanie się od pracy, co doprowadziło do bardziej spersonalizowanej ścieżki rozwoju.

b. Kto skorzysta z tego rezultatu tzn. dla jakiej grupy odbiorców został przygotowany;

Pakiet ten skierowany jest do menedżerów i specjalistów HR oraz pracowników zdalnych.

Opracowane w ramach tego rezultatu innowacyjne, wysokiej jakości materiały edukacyjne, zasoby i OER dla praktyków HR i menedżerów, powstały aby promować zdolność pracowników zdalnych do odłączenia się od pracy, a także zapewnić dostępną platformę e-learningową na temat efektywnego wykorzystania technologii cyfrowych do wspierania psychologicznego odłączenia się i umiejętności odłączenia się od pracy. Ostatecznie ma to pomóc pracownikom zdalnym uniknąć poczucia „wyczerpania” pod koniec dnia pracy i zmniejszyć efekty związane z niewystarczającą regeneracją. Platforma e-learningowa zawiera również narzędzie do samooceny dla pracowników zdalnych i menedżerów HR, pozwalające ocenić ich obecne praktyki i zachowania w kontekście odłączania się od pracy.

c. W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego się można nauczyć?

Zasoby edukacyjne i narzędzie samooceny dostępne są na platformie: https://elearning.switchoffthework.eu/ we 6 wersjach językowych i mają na celu:

  • Podniesienie ogólnej świadomości grupy docelowej w zakresie prawa do odłączenia się od pracy i negatywnego wpływu stałego połączenia na jej samopoczucie;
  • Lepsze zrozumienie potrzeb grupy docelowej w zakresie powrotu do pracy;
  • Lepszą wiedzę grupy docelowej na temat efektywnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) i odłączenia się od pracy;
  • Zwiększoną wiedzę i kompetencje specjalistów HR i menedżerów w zakresie promowania kultury, w której pracownicy i menedżerowie czują, że mogą odłączyć się od pracy, korzystając z zasobów projektu.

Dzięki temu obie grupy docelowe poszerzą swoją wiedzę w następujących obszarach:

  • znaczenie odłączenia się od pracy dla ich dobrego samopoczucia, procesu regeneracji i wydajności pracy;
  • jak efektywnie korzystać z technologii cyfrowych i ICT podczas pracy zdalnej;
  • niezbędne wskazówki i praktyki dotyczące psychologicznego odłączenia się od pracy.
Shift 2 Green - Promoting Eco-friendly Habits at Work with Gamification (PAIZ Grow Partners Sp. z o.o. w Lublinie)

  1. Interaktywna aplikacja edukacyjna "Shift2Green Gamification App"

To nowoczesna aplikacja webowa, która wykorzystuje mechanizmy grywalizacji do edukacji, inspirowania i motywowania pracowników MŚP oraz uczestników kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) do wprowadzania "pro środowiskowych zachowań". Użytkownicy uczą się realizując misje, wyzwania, interaktywne zadania, quizy i zadania wdrożeniowe oparte na realnych wyzwaniach środowiskowych i biznesowych.

Dla kogo: dla nauczycieli i trenerów VET, pracowników i menedżerów MŚP oraz absolwentów szkół zawodowych (na poziomie średnim i wyższym) wchodzących na rynek pracy.

Jak skorzystać: aplikacja jest dostępna online – można z niej korzystać indywidualnie lub zespołowo, organizując własną grupę wspólnie realizującą wyzwania i misje. Nauczyciele i trenerzy VET mogą ją również dołączyć jako element własnego kursu szkoleniowego. Aplikacja uczy, jak wprowadzać ekologiczne rozwiązania w praktyce zawodowej i wspierać zieloną transformację w firmach.

  1. "Shift2Green Guidance Tool" interaktywny przewodnik z przykładami wdrożeń

Poradnik Shift2Green to praktyczny zestaw informacji dla małych i średnich firm, które chcą wdrożyć zrównoważone rozwiązania. Zawiera on przykłady firm, które odniosły sukces, oraz konkretne strategie ułatwiające rozpoczęcie lub rozwinięcie zielonej transformacji.

Poradnik prezentuje inspirujące historie przedsiębiorstw, które skutecznie wdrożyły ekologiczne praktyki. Pokazuje, że niezależnie od branży i wielkości, firmy mogą przezwyciężać trudności i czerpać korzyści z działań proekologicznych.

Poradnik przedstawia również dostępne opcje wsparcia od krajowych dotacji i ulg podatkowych po fundusze unijne. Zawiera także gotowe programy szkoleniowe, które mogą pomóc pracownikom i liderom w zdobywaniu umiejętności niezbędnych do wdrażania zrównoważonych praktyk.

Dodatkowo poradnik oferuje Green Business Resource Hub – zbiór narzędzi i zasobów dostosowanych do różnych branż, które pomagają firmom działać w sposób bardziej przyjazny dla środowiska.

Dla kogo: dla instytucji edukacyjnych, nauczycieli, trenerów programów VET i liderów MŚP.

Jak skorzystać: przewodnik jest dostępny w formie elektronicznej na stronie projektu. Użytkownicy mogą poznać konkretne przykłady wdrożeń i zaaplikować gotowe programy szkoleń do własnych modułów edukacyjnych wspierających zieloną transformację.

Ready to Start (Fundacja Edukacji, Rozwoju i Innowacji w Krakowie)

READY TO START – nowe narzędzia dla doradców kariery i młodych ludzi

Projekt „Ready to Start” został opracowany, aby wspierać doradców zawodowych, nauczycieli, pedagogów i edukatorów w pracy z młodzieżą w zakresie poznawania siebie, podejmowania decyzji i planowania kariery zawodowej. Odbiorcami rezultatów są zarówno profesjonaliści pracujący z młodymi ludźmi, jak i uczniowie oraz studenci poszukujący swojej drogi zawodowej.

Rezultatem projektu jest kompleksowy zestaw materiałów edukacyjnych wspierających doradców zawodowych, pedagogów, nauczycieli i edukatorów w pracy z młodzieżą w zakresie planowania ścieżki kariery. Zestaw obejmuje:

  • poradnik metodyczny z trzema modułami tematycznymi („Poznaj siebie”, „Podejmowanie decyzji”, „Narzędzia coachingowe”),
  • kurs e-learningowy dla doradców zawodowych,
  • gry multimedialne, infografiki, podcasty i materiały dydaktyczne (karty pracy, komiksy, scenariusze zajęć).

Z rezultatów mogą korzystać doradcy zawodowi, pedagodzy, nauczyciele, trenerzy oraz uczniowie i studenci poszukujący swojej ścieżki zawodowej.

Materiały pomagają rozwijać samoświadomość, rozumienie rynku pracy, umiejętność podejmowania decyzji oraz korzystania z narzędzi coachingowych i diagnostycznych.

MATERIAŁY EDUKACYJNE DLA PROFESJONALISTÓW I MŁODYCH

Materiał

Temat przewodni

Zawartość

Poradnik dla doradców zawodowych

Kompleksowe opracowanie wspierające prowadzenie zajęć i warsztatów kariery, zawierające 3 moduły tematyczne oraz zestaw materiałów dydaktycznych dla doradcy i uczestników.

Poradnik przedstawia najważniejsze kompetencje potrzebne doradcom zawodowym, by skutecznie wspierać młodych ludzi w planowaniu kariery. Podkreśla znaczenie trafnej diagnozy potencjału i umiejętności, znajomości rynku pracy oraz stosowania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych i edukacyjnych. Doradcy powinni rozwijać umiejętności pomagania, korzystania z technologii, przestrzegania zasad etyki i przygotowywania materiałów wspierających proces doradczy. Przewodnik koncentruje się na rozwijaniu kluczowych kompetencji zawodowych doradców w pracy z młodzieżą.

Moduł 1:

Poznaj siebie

Odkrywanie swoich predyspozycji, wartości i zainteresowań zawodowych. Moduł koncentruje się na samoświadomości i motywacji.

- Scenariusz zajęć

- Pre-test i post-test

- Test predyspozycji zawodowych

- Karta wartości

- Prezentacja multimedialna

- 4 podcasty

- 10 kart pracy

- 4 play&role, 2 komiksy

Moduł 2: Podejmowanie decyzji

Proces decyzyjny i planowanie kariery. Moduł uczy podejmowania decyzji i określania celów

- Scenariusz zajęć

- Pre-test i post-test

- Test Strengthsfinder

- Test charakteru i mocnych stron

- Prezentacja multimedialna

- 4 podcasty

- 10 kart pracy

- 4 play&role, 2 komiksy

Moduł 3: Narzędzie coachingowe

Coaching kariery i rozwój osobisty. Wspiera rozwój poprzez refleksję i coaching

- Scenariusz zajęć

- Pre-test i post-test

- Prezentacja multimedialna

- 4 podcasty

- 10 kart pracy

- 4 play&role, 2 komiksy

Film Ready to start

Wprowadzenie do doradztwa zawodowego XXI wieku, zawodów przyszłości

 

11 Infografik

Materiał wizualny – 11 tematycznych infografik

6 kroków odkrycia pasji i talentów

3 kroki rozwoju zawodowego

Doradztwo zawodowe vs coaching

3 metody coachingu

Coaching przyszłością doradztwa zawodowego

4 kroki w budowaniu celów

5 kroków do świadomej decyzji zawodowej

ABC decyzji zawodowych

Pytania pomocne przy podejmowaniu decyzji zawodowych

TOP 4 w podejmowaniu decyzji zawodowych

Model Grow jak osiągnąć cel

Gra multimedialna

Test umiejętności samooceny

Test pozwala sprawdzić poziomy dla poszczególnych rodzajów inteligencji (np. inteligencja językowa, przestrzenna ,logiczno-matematyczna, interpersonalna itd.) zdiagnozować rodzaje

Gra multimedialna

Bądź gotowy na start kariery

Która ścieżka kariery jest dla ciebie najbardziej odpowiednia,

Kurs e-learningowy

Budowanie ścieżki kariery młodych ludzi (dla kadry edukacyjnej)

Głównym celem tego kursu jest doskonalenie umiejętności doradców zawodowych w pracy z klientami. Przedstawia on kluczowe umiejętności konieczne do tego, aby doradcy doskonalili się w swoich rolach, bada podstawy doradztwa zawodowego i podkreśla kluczowe znaczenie poradnictwa zawodowego w dzisiejszym krajobrazie rynku pracy.

 

Dostępność materiałów - wszystkie rezultaty projektu są dostępne bezpłatnie na platformie projektu (w 3 językach polskim, angielskim i macedońskim):
https://feriplatform.org.pl/ready-to-start_pl/
 

Intervention techniques - new type VET training course (WOLF SECURTY TOMASZ ZEGAN w Pile)

Rezultatem projektu jest nowy, hybrydowy program kursu zawodowego doskonalącego umiejętności podejmowania interwencji w realnych sytuacjach taktycznych. Obejmuje on: 

  • kompleksowy e-learning dostępny całkowicie bezpłatnie, zawierający moduły dotyczące przepisów prawa TCCC, przygotowania kondycyjnego, samoobrony oraz technik interwencji w różnych sytuacjach taktycznych; 
  • zestaw praktycznych procedur i materiałów szkoleniowych, które mogą być wykorzystywane w trakcie zajęć stacjonarnych lub jako wsparcie w procesie samokształcenia; 
  • gotowy do wdrożenia program kursu zawodowego, który może być stosowany jako element szkolenia podstawowego, doskonalącego lub uzupełniającego w placówkach partnerskich i instytucjach zewnętrznych. 

Kto skorzysta z tego rezultatu? 

Rezultat został przygotowany przede wszystkim dla osób w wieku powyżej 21 lat – kobiet i mężczyzn, posiadających uprawnienia do używania środków przymusu bezpośredniego na podstawie Ustawy z 24 maja 2013 r.

Dodatkowo z rezultatów skorzystają: 

  • obecni i przyszli uczestnicy kursów zawodowych w placówkach wszystkich partnerów, 
  • instruktorzy szkół Policji, którym zostaną udostępnione materiały, 
  • nauczyciele korzystający z zasobów Erasmus+ i EPALE, 
  • nauczyciele i uczniowie szkół o profilu mundurowym, 
  • uczniowie szkół o profilach mundurowych. 

W jaki sposób można skorzystać z rezultatu? Czego można się nauczyć? 

Z e-learningu i programu kursu można skorzystać: 

  • bezpłatnie online, w dowolnym czasie i miejscu – materiały mogą być używane w szkołach jako pomoc dydaktyczna lub samodzielnie w ramach doskonalenia zawodowego, 
  • w formie hybrydowej, łącząc część teoretyczną z praktycznymi ćwiczeniami interwencyjnymi, 
  • jako narzędzie do indywidualnego doskonalenia umiejętności, niezależnie od poziomu doświadczenia uczestnika. 

Uczestnicy nauczą się m.in.: 

  • prawidłowego stosowania przepisów, 
  • TCCC, 
  • skutecznych technik samoobrony i kontroli osób, 
  • postępowania w zróżnicowanych sytuacjach taktycznych, 
  • zasad przygotowania kondycyjnego i bezpieczeństwa podczas interwencji.
Metacognition for Environmental Thinking in VET (CWEP - Centrum Wspierania Edukacji i Przedsiębiorczości w Rzeszowie)

Rezultaty projektu:

  • R1: Ramy kompetencji opisujące umiejętności metapoznawcze niezbędne do rozwijania myślenia środowiskowego w kształceniu zawodowym. Przeznaczone dla nauczycieli, edukatorów oraz uczniów - wspierają edukację opartą na refleksji i świadomym działaniu wobec środowiska.
  • R2: Bezpłatny kurs online dla nauczycieli i trenerów VET, oferujący praktyczne strategie włączania metapoznania i edukacji środowiskowej do nauczania zawodowego. Uczestnicy uczą się rozwijać refleksyjne myślenie oraz postawy proekologiczne u uczniów.
  • R3: Biblioteka cyfrowych historii oraz przewodnik ich tworzenia stanowią narzędzie wspierające refleksyjne uczenie się i kształtowanie świadomości ekologicznej. Nauczyciele i uczniowie mogą korzystać z dostępnych przykładów lub opracowywać własne narracje w celu rozwijania umiejętności metapoznawczych.
  • R4: Zestaw narzędzi opracowany dla kadry kierowniczej i liderów instytucji VET, wspierający wdrażanie metapoznania środowiskowego w środowisku edukacyjnym. Umożliwia planowanie i zarządzanie zmianą edukacyjną ukierunkowaną na zrównoważone i refleksyjne nauczanie.
Make her move (MOLEKULY Ewelina Jaskulska/ Fundacja Architektoniczki w Krakowie)

Opis rezultatu:

Make her move to projekt Erasmus+, który zajmuje się problemem nierówności płci w korzystaniu z przestrzeni publicznych, zwłaszcza szkolnych boisk i parków.  

Projekt odpowiada na to wyzwanie, opracowując oparte na badaniach metody projektowania, które pomagają tworzyć codzienne przestrzenie bardziej inkluzywne, bezpieczne i atrakcyjne dla wszystkich nastolatków. 

Environmentally Sustainable Food Aid programs in Europe: Vocational educational training for strengthening capacities and program delivery (The Polish Farm Advisory and Training Centre not-for-profit spółka z o.o. w Miastkowie)

Rezultat 1 – Methodological Guide for people working in food aid development and delivery

Przygotowany przewodnik metodologiczny określa treści, metody i narzędzia potrzebne osobom pracującym w organizacjach zajmujących się pomocą żywnościową. Zawiera analizę poziomu wiedzy, postaw i potrzeb szkoleniowych pracowników oraz wolontariuszy.

Odbiorcy: pracownicy i wolontariusze programów pomocy żywnościowej.

Jak korzystać / czego się nauczyć: dokument może być używany jako podstawa do opracowania szkoleń, programów VET i analiz potrzeb edukacyjnych w sektorze food aid.

Rezultat 2 – SUST-AID Training Package Development

Zestaw materiałów szkoleniowych opracowany dla osób pracujących w pomocy żywnościowej. Obejmuje podręcznik, prezentacje, studia przypadków, filmy, ćwiczenia oraz materiały do samokształcenia. Zawiera treści dotyczące zrównoważonego żywienia, bezpieczeństwa żywności, komunikacji międzykulturowej i ograniczania marnotrawstwa.

Odbiorcy: personel i wolontariusze organizacji zajmujących się pomocą żywnościową.

Jak korzystać / czego się nauczyć: uczestnicy mogą zdobyć umiejętności niezbędne do wdrażania zrównoważonych programów żywnościowych i doskonalenia jakości usług pomocowych.

Rezultat 3 – SUST-AID e-Learning Platform

Interaktywna platforma edukacyjna on-line, na której udostępniono pełny pakiet szkoleniowy z rezultatu 2. Zawiera moduły szkoleniowe, narzędzia oceny postępów oraz forum wymiany doświadczeń między użytkownikami.

Odbiorcy: pracownicy, wolontariusze oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką pomocy żywnościowej.

Jak korzystać / czego się nauczyć: użytkownicy mogą realizować kursy online, rozwijać wiedzę i kompetencje z zakresu zrównoważonej pomocy żywnościowej oraz uczestniczyć w sieci wymiany doświadczeń zawodowych.

Rezultat 4 – Guidance for VET Trainers and Food Aid Program Leaders

Dokument zawierający wskazówki dla trenerów i liderów programów pomocy żywnościowej. Prezentuje model szkolenia i zalecenia dotyczące edukacji kadr w zakresie zrównoważonego zarządzania pomocą żywnościową.

Odbiorcy: trenerzy VET, liderzy programów pomocy żywnościowej, decydenci i twórcy polityk.

Jak korzystać / czego się nauczyć: publikacja dostarcza wiedzy o kształtowaniu kompetencji edukatorów i tworzeniu standardów jakości w szkoleniach dotyczących zrównoważonej pomocy żywnościowej.

Industry 5.0 jobs of the future (knowledge up Michał Proszowski w Warszawie)

W projekcie powstały materiały e-learningowe poświęcone 5 zawodom przyszłości w tzw. przemyśle 5.0. Profesje, które opracowaliśmy to: 

  • weryfikator deep fake’ów 
  • kurator danych 
  • inżynier robotyki 
  • etyk AI 
  • inżynier terraformacji. 

Każdy zawód przedstawiamy za pomocą 4 produktów, a także materiałów dodatkowych: 

  • wideo graficzne wprowadzające do problematyki zawodu 
  • prezentacja ze szczegółami profesji 
  • klip wideo z udziałem eksperta 
  • grafika o etapach kariery w danej specjalizacji 
  • opracowanie eksperckie - szeroka baza merytoryczna dla wszystkich produktów 
  • dodatkowe grafiki edukacyjne i promocyjne 
  • teaser do klipu wideo pod kątem promocji w mediach społecznościowych. 

Główne grupy odbiorców projektu: 

  • uczniowie 
  • studenci 
  • pracownicy na wczesnym etapie kariery 
  • edukatorzy VET 
  • firmy przemysłowe (i inne, w których promowane zawody także będą potrzebne) 
  • instytucje kształtujące system edukacji, zarówno pod względem kompetencyjnym, jak i wprost zawodowym. 

Gdzie można znaleźć materiały? 

Materiały na bieżąco trafiają na specjalną podstronę w serwisie internetowym industry up i pozostaną w nim dostępne na przyszłość. Landing page już działa, ale w tej chwili jest tam część materiałów. Docelowo na podstronie można będzie znaleźć opis projektu i pobrać bezpłatnie wszystkie produkty e-learningowe: https://industryup.pl/zawodyprzyszlosci/ 

Materiały będą równolegle dostępne w odpowiednich serwisach Unii Europejskiej. 

Dla kogo je opracowaliśmy? 

Dzięki systemowi e-learningowemu “Zawodów przyszłości w przemyśle 5.0” każdy zainteresowany może zdobyć podstawową i pogłębioną wiedzę na temat nowych, perspektywicznych profesji. Produkty opracowane przez knowledge up, industry up i Futuramę proponują precyzyjne rozeznanie w tym, jakie kompetencje są potrzebne w danym zawodzie, jak je zdobywać, w jaki sposób zawczasu ukierunkowywać swoją edukację i jak rozwijać się na późniejszych etapach kariery. Co ważne, choć projekt zasadniczo skupia się na przemyśle 5.0, a zatem koncepcji łączącej nowe technologie produkcyjne z udoskonalonymi modelami organziacyjnymi, to ujęte w przedsięwzięciu specjalizacje znajdą zastosowanie także w organizacjach spoza przemysłu. 

 

Kontakt

Zespół Akcja 2. (VET-KA2)
  • Iwona Fus

tel.: 728 480 701
e-mail: ifus@frse.org.pl

  • Agata Certa

tel.: 572 675 791
e-mail: acerta@frse.org.pl

  • Agnieszka Włodarczyk

tel.: 507 936 785
e-mail: awlodarczyk@frse.org.pl

  • Agata Woźnicka

tel.: 509 009 332
e-mail: agata.woznicka@frse.org.pl