Ważne, ciekawe, interesujące – co się u nas dzieje

treść strony

Klasa patronacka – najnowsza inicjatywa eTwinning

Projekt eTwinning jako odrębny przedmiot na świadectwie, zajęcia prowadzone nowoczesnymi metodami czy współpraca z innymi szkołami – takie możliwości zapewnia klasa patronacka eTwinning. Zachęcamy do zapoznania się z tą inicjatywą!

  • fot. eTwinning

Klasa patronacka to innowacja opracowana i zrealizowana po raz pierwszy w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. KEN w Gdańsku. Z inicjatywy dyrektora placówki Tadeusza Chądzyńskiego i Łukasza Kamińskiego, nauczyciela języka angielskiego oraz ambasadora programu eTwinning, projekt eTwinning stał się odrębnym przedmiotem w programie nauczania i na świadectwie.

Zajęcia prowadzone nowoczesnymi metodami, angażujące kreatywnie i efektywnie najnowsze narzędzia TIK, działania prowadzone we współpracy z innymi szkołami, wyjątkowe możliwości wymiany doświadczeń, rozwijania kluczowych kompetencji i zajęcia, które angażują uczniów poprzez komunikację z rówieśnikami z innych szkół – to wszystko przyniosło wspaniałe efekty.

Co mówią o tym sami uczestnicy:

 

Klasa patronacka może stać się także częścią Twojej szkoły. Wystarczy spełnić poniższe warunki:

  • eTwinning musi być odrębnym przedmiotem, uwzględnionym w programie nauczania i wpisanym na świadectwo z oceną końcową.
  • Zajęcia z eTwinning powinny odbywać się minimum raz w tygodniu.
  • W ramach zajęć należy kreatywnie wykorzystywać technologię informacyjno-komunikacyjną do realizacji treści. Podpowiedzi znajdziecie w sekcji Inspiracje i materiały (Ciekawe projekty oraz Scenariusze aktywności).
  • Elementem przedmiotu eTwinning powinien być także projekt realizowany we współpracy z inną placówką poprzez platformę ESEP.
  • Aktywności na lekcjach eTwinning należy prowadzić multidyscyplinarnie, łącząc zagadnienia z innych przedmiotów w stopniu adekwatnym do możliwości, zainteresowań oraz preferencji uczniów.
  • Uczniowie powinni być angażowani w proces planowania zajęć oraz projektu będącego ich elementem, aktywnie brać udział w ich realizacji i ewaluacji oraz tworzeniu rezultatów końcowych. Od początku powinni czuć się współautorami podejmowanych działań oraz ich efektów. Sposób włączania ich do planowania, realizacji i ewaluacji powinien być dostosowany do ich umiejętności i potrzeb.
  • Edukacja na temat bezpiecznego i efektywnego korzystania z internetu i narzędzi TIK musi być stałym elementem przedmiotu eTwinning.

W spełnieniu tych wymagań pomogą wam ambasadorzy eTwinning, których możecie zaprosić do swojej placówki na bezpłatne szkolenie dla rady pedagogicznej. Szczegóły znajdziecie na stronie: Nasi przedstawiciele – ambasadorzy.

Szkoły, nauczyciele oraz uczniowie biorący udział w tej inicjatywie otrzymają na zakończenie roku imienne certyfikaty uczestnictwa.

Jeśli chcecie, aby klasa patronacka powstała w waszej placówce i jesteście gotowi spełnić powyższe warunki, skontaktujcie się z nami, pisząc na adres: etwinning@frse.org.pl.