Jak złożyć wniosek?
Czujesz, że ta akcja jest dla Ciebie? Poznaj zasady składania wniosków i terminy naborów. Bądź na bieżąco, a niczego nie przegapisz!
Akcja ta wspiera szkoły i inne organizacje działające w obszarze edukacji szkolnej, które chcą zorganizować mobilności edukacyjne dla uczniów i pracowników szkół. Organizacje uczestniczące w swoich działaniach powinny aktywnie promować włączenie społeczne i różnorodność, zrównoważenie środowiskowe oraz edukację cyfrową, wykorzystując w tych celach konkretne możliwości finansowania przewidziane w programie, poprzez podnoszenie świadomości wśród uczestników, dzielenie się najlepszymi praktykami oraz wybieranie odpowiednich rozwiązań dla swoich działań.
O dofinansowanie można ubiegać się, składając wniosek w ramach projektów krótkoterminowych lub przyznania Akredytacji Erasmusa.
Organizacje mogą również przystąpić do programu bez składania wniosku poprzez przyłączenie się do istniejącego konsorcjum mobilności Erasmus+ lub goszczenie uczestników z innego kraju.
Wspierane działania w ramach projektów krótkoterminowych, jak i projektów akredytowanych:
Dla kadry szkolnej:
Dla uczniów:
Inne działania:
Szkoły są również zachęcane do przyłączenia się do programu eTwinning, który umożliwia im tworzenie wspólnych wirtualnych klas i realizację projektów z innymi szkołami. eTwinning to także okazja dla nauczycieli na podjęcie dyskusji oraz wymianę doświadczeń z kolegami oraz szansa na znalezienie partnerów do przyszłych projektów Erasmus+.
Edukacja szkolna
Akcja 1 – mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej
W ramach tej akcji można realizować dwa typy projektów:
Akredytacja Erasmusa (KA120)
Akredytacja Erasmusa określana jest mianem „biletu wstępu” do programu lub rodzajem stałego członkostwa w programie. W praktyce oznacza to odejście od corocznych konkursów wniosków oraz stabilne finansowanie na kilka kolejnych lat. O Akredytację Erasmusa mogą ubiegać się nawet całkowici nowicjusze, ponieważ dotychczasowe doświadczenie w programie Erasmus+ nie jest wymagane. Konieczne jest posiadanie co najmniej dwuletniego doświadczenia w realizacji działań w danym obszarze edukacji. Projekt ma charakter długoterminowy, a Akredytacja Erasmusa przyznawana jest na cały czas trwania programu, Plan Erasmusa przedłożony w ramach wniosku o akredytację obejmuje krótszy okres, wynoszący od 2 do 5 lat, i może być okresowo aktualizowany. We wniosku KA120 nie wnioskuje się o konkretny budżet. Dodatkowo co roku organizacje posiadające Akredytację składają uproszczony wniosek o budżet KA121 (dodatkowy deadline), w którym określają rodzaje i ilość planowanych działań na najbliższe 15 miesięcy. Na tej podstawie NA wylicza dofinansowanie. We wniosku o Akredytację Erasmusa KA120 nie trzeba deklarować organizacji partnerskich. Ten format dostępny jest zarówno dla wnioskodawców indywidualnych, jak i dla koordynatorów konsorcjum.
Projekty krótkoterminowe (KA122)
Krótkoterminowe projekty dotyczące mobilności uczniów i kadry edukacji szkolnej to prosty sposób na skorzystanie ze środków Programu Erasmus+, Edukacja szkolna. Tego typu projekty są najlepszym wyborem dla organizacji, które po raz pierwszy próbują swoich sił w Programie Erasmus+ i chcą zdobyć doświadczenie w realizacji projektów. Projekty KA122 charakteryzują się ograniczoną liczbą działań mobilnościowych (maksymalnie 30) oraz krótkim czasem trwania (od 6 do 18 miesięcy). Wnioskodawca w ciągu obecnej perspektywy finansowej może zrealizować maksymalnie 3 projekty tego typu. W każdym przypadku musi złożyć odrębny wniosek. W projektach krótkoterminowych wnioskuje się o konkretny budżet na realizację działań zaplanowanych w projekcie. Ten format nie jest dostępny dla instytucji posiadających Akredytację Erasmusa (w obrębie sektora) oraz dla koordynatorów konsorcjów.
Przewodnik po formach doskonalenia umiejętności w ramach Erasmusa+.
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w drugim roku nowej perspektywy 2021–2027.
Opis projektów eTwinning nagrodzonych w konkursie 2023 roku.
Ten poradnik jak w soczewce skupia wszystkie wartościowe informacje na temat kluczowych elementów zarządzania projektem mobilności w sektorze Edukacja szkolna
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w pierwszym roku nowej perspektywy 2021–2027.
Zbiór najlepszych projektów nagrodzonych w konkursie "Nasz projekt eTwinning 2022".
Prezentacja oferty programu Erasmus+ 2021–2027
w sektorze Edukacja szkolna.
W raporcie przedstawiono dwie perspektywy edukacji cyfrowej: rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli oraz wykorzystanie technologii cyfrowych.
Publikacja pokonferencyjna poświęcona problemowi wyrównywania szans w edukacji.
Publikacja jest podsumowaniem badania projektów zagranicznych mobilności nauczycieli.
Przewodnik jest skierowany do dyrektorów szkół, nauczycieli, pracowników administracji, którzy widzą potrzebę rozwoju swoich placówek poprzez realizację
Jaka jest rola szkolnych liderów projektów w działaniach na rzecz współpracy międzynarodowej w polskich placówkach edukacyjnych?