Ważne, ciekawe, interesujące – co się u nas dzieje
-
Europa dla Aktywnych
Data publikacji: 27.08.2023
EuroSkills Gdańsk 2023 – inwestycja w przyszłość
Firmy, które angażują się w konkurs EuroSkills Gdańsk 2023, odgrywają kluczową rolę w promowaniu edukacji zawodowej, rozwijaniu umiejętności specjalistycznych oraz w przygotowaniu młodych zawodników do wyzwań na rynku pracy. A to nie wszystko.
Konkurs EuroSkills Gdańsk 2023, nazywany też igrzyskami olimpijskimi zawodów branżowych, to wydarzenie, które nie byłoby możliwe do zrealizowania bez wsparcia partnerów biznesowych. Działając na różnych poziomach – w gronie partnerów są zarówno międzynarodowe korporacje, jak i lokalne izby rzemieślnicze – zapewniają oni nie tylko wkład merytoryczny w formie szkolenia i treningów zawodników, ale także dostarczają uczestnikom konkursu niezbędny sprzęt, maszyny i inne wyposażenie. Wśród partnerów zawodów są m.in. światowi liderzy w swoich branżach: Grohe, Siemens, Festo czy DMG MORI.
Firmy te potrzebują wykwalifikowanych fachowców, dlatego wspierają konkretne specjalizacje zawodowe lub umiejętności, inwestując w zawodników, wspomagając ich w procesie przygotowań, dostarczając rozwiązania dla poszczególnych konkurencji. I tak np. Festo jest sponsorem mechatroniki – jednej z flagowych konkurencji na EuroSkills 2023 w Gdańsku. To element zaangażowania tej firmy w inicjatywy promujące edukację zawodową, kształtujące specjalizacje związane z Przemysłem 4.0, robotyką czy elektromobilnością.
– Festo jest z WorldSkills już od ponad 30 lat. To właśnie my zostaliśmy pierwszym Globalnym Partnerem Przemysłowym (GIP) WorldSkills, a było to już w 1991 r. Od 15 lat dostarczamy wyposażenie konkursowe. W ramach przygotowania do tegorocznej edycji EuroSkills w Gdańsku wspieraliśmy polską drużynę narodową, udostępniając jej naszą infrastrukturę szkoleniową, aby polscy reprezentanci w kategorii mechatronika mogli wraz z trenerem przygotowywać się do zawodów na profesjonalnym sprzęcie – mówi Artur Aleksiejczuk, kierownik klastra dydaktycznego dla Europy Środkowej i Wschodniej w Festo.
Wszystko dla rozwoju edukacji
Nie mniej ważnym partnerem dla EuroSkills jest Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych (PIGMiUR). – Zaangażowanie w EuroSkills to logiczna konsekwencja naszych działań w zakresie edukacji specjalistów w branży rolniczej – mówi Michał Spaczyński, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający PIGMiUR. Festool – międzynarodowy lider wśród producentów profesjonalnych narzędzi – to partner takich konkurencji na EuroSkills jak murarstwo, malowanie i dekoracje, tynkarstwo i sucha zabudowa, meblarstwo, stolarstwo, ciesielstwo, układanie podłóg, architektura krajobrazu.
– Dla nas ważne jest wspieranie edukacji wśród młodych rzemieślników i promowanie praktyk zawodowych oraz zajęć praktycznych w ramach programu Klasa Festool w całej Polsce – mówi Paulina Wróbel, dyrektor marketingu i szkoleń Festool Polska.
Klasa Festool to projekt, w którym młodzi ludzie są krok po kroku przeprowadzani przez prawidłowe wykonanie prac zgodnie z najnowszymi wymogami technologicznymi przy zachowaniu bezpiecznych warunków pracy.
Wyłapywanie talentów
Aktywnie edukację zawodową wspiera też firma Hager.
– Przygotowywaliśmy reprezentanta Polski Tomasza Chlipałę do startu w tegorocznej edycji konkursu – w konkurencji instalacje elektryczne. Nasz wkład to nie tylko wsparcie treningowe, ale też stworzenie specjalnego Centrum Szkoleniowego WorldSkills Poland Instalacje Elektryczne w Tychach. Jako Hager Group jesteśmy dumnym Diamentowym Sponsorem EuroSkills 2023 w Gdańsku i bezpłatnie dostarczyliśmy nie tylko materiały szkoleniowe dla wszystkich uczestników, lecz także produkty na zawody – mówi Jacek Lubecki, prezes zarządu Hager Polska.
Pasję do biznesu z gastronomią łączy Bidfood Farutex – dostawca produktów i usług dla branży HoReCa. Firma wspiera EuroSkills 2023, dostarczając produkty do ćwiczeń, służąc wiedzą i doświadczeniem oraz nawiązując kontakty ze szkołami, aby lepiej odpowiadać na ich potrzeby i wspierać młodych adeptów zawodów gastronomicznych.
– Na rynku brakuje młodej, posiadającej sprofilowane umiejętności kadry: kucharzy, kelnerów, cukierników czy piekarzy. Podnoszenie ich kompetencji to dla nas nie tylko misja, ale i cel biznesowy – mówi Monika Kobel, koordynatorka ds. komunikacji marketingowej w Bidfood Farutex.
Aktywnie młode talenty wspierają też Grupa Würth i Würth Polska, promując umiejętności zawodowe. Ich wkład w EuroSkills pozwala uczestnikom poznawać najnowsze technologie, takie jak sterowanie przemysłowe, instalacje elektryczne czy frezowanie CNC. – Od 2019 r. wspieramy Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w działaniach na rzecz młodych talentów. Wierzymy, że wśród zawodników są nasi przyszli pracownicy bądź klienci – mówi Robert Karolak, dyrektor marketingu Würth Polska. Zaangażowanie biznesu w konkurs EuroSkills to nie tylko promocja edukacji zawodowej, rozwijanie specjalistycznych umiejętności i przygotowanie młodych ludzi do wyzwań na rynku pracy. Liczy się też inwestycja w przyszłość, która przyczynia się do rozwoju gospodarki i postępu naukowego oraz równocześnie stanowi odpowiedź na globalne wyzwania.
Poznaj wszystkich partnerów biznesowych konkursu na stronie euroskills2023.org