Projekt miał na celu podniesienie jakości pracy szkoły i współpracy międzynarodowej. Nauczycielom zależało na podniesieniu kwalifikacji, znajomości języka obcego, technologii informacyjno-komunikacyjnych i umiejętności interpersonalnych.
W projekcie wzięło udział 7 nauczycieli.
Działania w projekcie obejmowały wyjazdy na szkolenie metodyczne oraz obserwację pracy szkół specjalnych, integracyjnych. Pozwoliły one przede wszystkim na wdrożenie do nauczania nowych rozwiązań w obrębie pracy z osobami z autyzmem, nauczania języka, komunikacji alternatywnej, współpracy z rodzicami, procesu tworzenia indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych czy wzbogacenie warsztatu o nowocześniejsze metody, ze szczególnym uwzględnieniem TIK. Innowacje, jakie zostały wprowadzone do szkoły dzięki realizacji projektu to: specjalistyczne programy komputerowe wspomagające porozumiewanie się (AAC), wprowadzenie terapii, rehabilitacji i metodyki pracy dotyczącej dogoterapii i hipoterapii ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z określonymi rodzajami niepełnosprawności. Ponadto w trakcie trwania projektu szkoła wdrożyła nowe rozwiązania związane z edukacją osób niepełnosprawnych: Makaton, arteterapia, sensoplastyka, techniki relaksacyjne, bazowanie na naturze, trening umiejętności społecznych, lego na start czy felinoterapia. Dodatkowo, dzięki warsztatom prowadzonych przez hiszpańską psycholog i ukazaniu przez nią przykładów dobrych praktyk na terenie SOSW zorganizowano szkolenia dla nauczycieli z zakresu bardzo szeroko rozumianej relaksacji poprzez plastykę, sztukę, taniec, śpiew, ruch, muzykę, barwę.
Zobacz informację na stronie KE
Zobacz prezentację filmową