European Universities in Poland
Publikacja omawia pierwsze efekty działania Uniwersytetów Europejskich w obszarach: rozwoju innowacyjności, transformacji cyfrowej czy wdrażania elastycznych ścieżek kształcenia.&a
Moduły „Jean Monnet”: krótkie moduły edukacyjne w zakresie studiów nad UE. Każdy moduł to 40 godzin dydaktycznych w jednym roku akademickim. Moduły mogą mieć charakter interdyscyplinarny lub koncentrować się na jednej dziedzinie studiów nad UE.
Katedry „Jean Monnet”: grant dla indywidualnych nauczycieli akademickich specjalizujących się w studiach nad UE, finansujący 90 godzin dydaktycznych kształcenia na rok akademicki.
Centra doskonałości „Jean Monnet”: miejsce skupiające wysoko wykwalifikowanych ekspertów z obszaru studiów nad UE, dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem i tym samym upowszechniających w społeczeństwie informacje nt. Unii Europejskiej i jej dorobku.
Wniosek o realizację wybranego działania składa uczelnia do Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury w Brukseli (EACEA – European Education and Culture Executive Agency). Rolę wnioskodawcy może odgrywać jedynie uczelnia z kraju programu lub z kraju partnerskiego.
Więcej szczegółów o działaniach „Jean Monnet” można znaleźć w przewodniku po programie Erasmus+ na 2025 r.
Publikacja omawia pierwsze efekty działania Uniwersytetów Europejskich w obszarach: rozwoju innowacyjności, transformacji cyfrowej czy wdrażania elastycznych ścieżek kształcenia.&a
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w drugim roku nowej perspektywy 2021–2027.
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w pierwszym roku nowej perspektywy 2021–2027.
Publikacja dotyczy polskich uczelni realizujących program Erasmus+ w latach 2014–2020.
Podczas dłuższych pobytów w kraju nieanglojęzycznym znajomość języka angielskiego nie wystarczy, by na co dzień swobodnie funkcjonować w nowym otoczeniu.
W publikacji zebrano najciekawsze artykułu opublikowane na platformie EPALE w 2020 r.