Edukacja bez granic. Raport FRSE 2024
Publikacja podsumowująca inicjatywy realizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Moduły „Jean Monnet”: krótkie moduły edukacyjne w zakresie studiów nad UE. Każdy moduł to 40 godzin dydaktycznych w jednym roku akademickim. Moduły mogą mieć charakter interdyscyplinarny lub koncentrować się na jednej dziedzinie studiów nad UE.
Katedry „Jean Monnet”: grant dla indywidualnych nauczycieli akademickich specjalizujących się w studiach nad UE, finansujący 90 godzin dydaktycznych kształcenia na rok akademicki.
Centra doskonałości „Jean Monnet”: miejsce skupiające wysoko wykwalifikowanych ekspertów z obszaru studiów nad UE, dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem i tym samym upowszechniających w społeczeństwie informacje nt. Unii Europejskiej i jej dorobku.
Wniosek o realizację wybranego działania składa uczelnia do Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury w Brukseli (EACEA – European Education and Culture Executive Agency). Rolę wnioskodawcy może odgrywać jedynie uczelnia z kraju programu lub z kraju partnerskiego.
Więcej szczegółów o działaniach „Jean Monnet” można znaleźć w przewodniku po programie Erasmus+ na 2025 r.
Publikacja podsumowująca inicjatywy realizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w 2024 roku.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Publication about European University Alliances (EUI) in Poland.
Publikacja omawia pierwsze efekty działania Uniwersytetów Europejskich w obszarach: rozwoju innowacyjności, transformacji cyfrowej czy wdrażania elastycznych ścieżek kształcenia.&a
Publikacja dotyczy polskich uczelni realizujących program Erasmus+ w latach 2014–2020.