Możliwości
Czyli lista działań centralnych w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe
Wsparcie na działania w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe możesz uzyskać nie tylko w Polsce. Sprawdź ofertę EACEA:
Partnerstwa w zakresie współpracy w sektorze Kształcenia i szkoleń zawodowych, Edukacji szkolnej, Edukacji dorosłych i Młodzieży przedkładane przez europejskie organizacje pozarządowe (Akcja 2)
Głównym celem partnerstw współpracy jest umożliwienie organizacjom podniesienia jakości ich działań oraz rozwijania i wzmacniania sieci partnerów. Mają one na celu wspieranie rozwoju i transferu innowacyjnych praktyk, a także wdrażania wspólnych inicjatyw promujących współpracę, partnerskie uczenie się i wymianę doświadczeń na poziomie europejskim. Wyniki projektów powinny nadawać się do ponownego wykorzystania i wprowadzania na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym. Projekty mogą trwać od 12 do 36 miesięcy.
Centra Doskonałości Zawodowej (Akcja 2)
Działania w tej akcji posłużą do wsparcia instytucji kształcenia zawodowego w dostosowaniu do zmieniających się potrzeb gospodarczych i społecznych. Ta akcja ma na celu wspieranie ponadnarodowych platform współpracy, których utworzenie byłoby trudne dla pojedynczych państw bez koordynacji ze strony UE. Aplikować może każda organizacja publiczna lub prywatna działająca w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego. Projekty mogą trwać 4 lata.
Działania Jean Monnet w sektorach Kształcenie i szkolenia zawodowe oraz Edukacja szkolna (Akcja 3)
Instytucje wyższego wykształcenia lub instytucje szkolenia nauczycieli będą organizować działania umożliwiające nauczycielom w szkołach i organizatorom kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) rozwijanie nowych umiejętności, nauczanie i angażowanie się w sprawy UE, wzmacniając ich wiedzę poprzez lepsze zrozumienie funkcjonowania UE. Projekty mogą trwać 3 lata.
Przewodnik po formach doskonalenia umiejętności w ramach Erasmusa+.
Poznaj 41 uczestników reprezentujących Polskę na EuroSkills Gdańsk 2023.
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w drugim roku nowej perspektywy 2021–2027.
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w pierwszym roku nowej perspektywy 2021–2027.
Rozwiązania systemowe i przykłady dobrej praktyki
Poradnik dotyczący udziału uczniów z dysfunkcjami w zagranicznych szkoleniach i praktykach zawodowych.
Jak wygląda kształcenie zawodowe w Polsce z perspektywy systemu edukacji i rynku pracy?
Poradnik opracowany na podstawie doświadczeń polskich szkół zawodowych realizujących projekty mobilności edukacyjnej programie Erasmus+.
Publikacja przedstawia najbardziej ambitne projekty programu eTwinning w dziedzinie kształcenia zawodowego.