Jak złożyć wniosek?
Czujesz, że ta akcja jest dla Ciebie? Poznaj zasady dystrybucji i terminów naborów. Bądź na bieżąco, a niczego nie przegapisz!
„Partnerstwa współpracy” w sektorze szkolnictwa wyższego to międzynarodowe projekty, których celem jest rozwój, transfer i wdrażanie innowacyjnych praktyk oraz realizacja wspólnych inicjatyw promujących współpracę, partnerskie uczenie się i wymianę doświadczeń na poziomie europejskim. Efektem tego typu projektów powinna być przede wszystkim modernizacja oferty dydaktycznej uczelni, jej lepsze dostosowanie do potrzeb społeczeństwa i gospodarki oraz podniesienie jakości kształcenia. Wyniki powinny nadawać się do ponownego wykorzystania, przenoszenia, skalowania i, w miarę możliwości, mieć silny wymiar interdyscyplinarny.
W projekcie mogą brać udział różnego typu organizacje (uczelnie oraz inne instytucje, organizacje, przedsiębiorstwa) z krajów członkowskich UE i krajów trzecich stowarzyszonych z programem, a także – jeśli jest to szczególnie uzasadnione – z krajów trzecich niestowarzyszonych z programem.
Koordynatorem projektu może być jedynie organizacja z kraju członkowskiego UE lub kraju trzeciego stowarzyszonego z programem.
Minimalny skład konsorcjum realizującego projekt to trzy instytucje z trzech różnych krajów członkowskich UE lub krajów trzecich stowarzyszonych z programem. Uczelnie z tych krajów biorące udział w projekcie muszą mieć Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego.
Partnerstwa współpracy w sektorze szkolnictwa wyższego mogą trwać od 1 roku do 3 lat (od 12 do 36 miesięcy).
Projekty muszą być spójne z przynajmniej jednym priorytetem spośród:
Opisy najciekawszych projektów proekologicznych zrealizowanych w Akcji 2. programu Erasmus+.
Kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
Rola zawodowa nauczycieli i nauczycielek akademickich języka angielskiego specjalistycznego
Publikacja omawia pierwsze efekty działania Uniwersytetów Europejskich w obszarach: rozwoju innowacyjności, transformacji cyfrowej czy wdrażania elastycznych ścieżek kształcenia.&a
Kompendium projektów partnerstw strategicznych sektora Szkolnictwo wyższe w latach 2014–2020.
Poradnik dla osób zainteresowanych realizacją projektów w Akcji 2. programu Erasmus+.
Raport z badania edukacyjnych i zawodowych wyborów uczestników programu Erasmus+.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
Publikacja dotyczy polskich uczelni realizujących program Erasmus+ w latach 2014–2020.
Poradnik dotyczący udziału uczniów z dysfunkcjami w zagranicznych szkoleniach i praktykach zawodowych.
Rozwój procesu migracji do UE w ostatnich latach wiąże się z szeregiem pytań dotyczących szkolnictwa wyższego w państwach członkowskich.
Raport z badania projektów partnerstw strategicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w Polsce.