Jak złożyć wniosek?
Czujesz, że ta akcja jest dla Ciebie? Poznaj zasady składania wniosków i terminy naborów. Bądź na bieżąco, a niczego nie przegapisz!
„Partnerstwa współpracy” w sektorze Szkolnictwa wyższego to międzynarodowe projekty, których celem jest rozwój, transfer i wdrażanie innowacyjnych praktyk oraz realizacja wspólnych inicjatyw promujących współpracę, partnerskie uczenie się i wymianę doświadczeń na poziomie europejskim. Efektem tego typu projektów powinna być przede wszystkim modernizacja oferty dydaktycznej uczelni, jej lepsze dostosowanie do potrzeb społeczeństwa i gospodarki oraz podniesienie jakości kształcenia. Wyniki powinny nadawać się do ponownego wykorzystania, przenoszenia, skalowania i – w miarę możliwości – mieć silny wymiar interdyscyplinarny.
W projekcie mogą brać udział różnego typu organizacje (uczelnie oraz inne instytucje, organizacje, przedsiębiorstwa) z krajów programu, a także – jeśli jest to szczególnie uzasadnione – z krajów partnerskich z innych części świata.
Wnioskodawcą może być jedynie organizacja z kraju programu.
Instytucja wnioskująca jest zarazem koordynatorem projektu.
Minimalny skład konsorcjum realizującego projekt to trzy instytucje z trzech różnych krajów programu.
Uczelnie z krajów programu biorące udział w projekcie muszą mieć Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego.
Partnerstwa w zakresie współpracy w sektorze szkolnictwa wyższego mogą trwać od 1 roku do 3 lat (od 12 do 36 miesięcy).
Publikacja omawia pierwsze efekty działania Uniwersytetów Europejskich w obszarach: rozwoju innowacyjności, transformacji cyfrowej czy wdrażania elastycznych ścieżek kształcenia.&a
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w drugim roku nowej perspektywy 2021–2027.
Kompendium projektów partnerstw strategicznych sektora Szkolnictwo wyższe w latach 2014–2020.
Poradnik dla osób zainteresowanych realizacją projektów w Akcji 2. programu Erasmus+.
Raport roczny z działalności FRSE podsumowuje przebieg Erasmusa+, EKS, PO WER oraz inicjatyw towarzyszących w pierwszym roku nowej perspektywy 2021–2027.
Raport z badania edukacyjnych i zawodowych wyborów uczestników programu Erasmus+.
Publikacja na temat edukacji całożyciowej (lifelong learning) w Polsce.
Publikacja dotyczy polskich uczelni realizujących program Erasmus+ w latach 2014–2020.
Podczas dłuższych pobytów w kraju nieanglojęzycznym znajomość języka angielskiego nie wystarczy, by na co dzień swobodnie funkcjonować w nowym otoczeniu.
Poradnik dotyczący udziału uczniów z dysfunkcjami w zagranicznych szkoleniach i praktykach zawodowych.
Rozwój procesu migracji do UE w ostatnich latach wiąże się z szeregiem pytań dotyczących szkolnictwa wyższego w państwach członkowskich.
Raport z badania projektów partnerstw strategicznych realizowanych w ramach programu Erasmus+ w Polsce.