Rezultaty
Sukcesem dobrze zaplanowanego upowszechniania rezultatów jest określenie potencjalnych rezultatów już na samym początku tworzenia projektu.
Erasmus+ to kontynuacja europejskich programów edukacyjnych realizowanych od 1998 r. Wspiera uczniów, studentów, nauczycieli i wykładowców oraz osoby dorosłe i wolontariuszy w realizowaniu międzynarodowych projektów służących zwiększaniu kompetencji. Realizatorem programu w Polsce jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Europejski budżet programu na lata 2021-2027 wyniesie ponad 26 mld euro. Program ma być bardziej inkluzywny i innowacyjny, ale także bardziej cyfrowy i ekologiczny. Erasmus+ będzie miał kluczowe znaczenie dla utworzenia do 2025 r. Europejskiego Obszaru Edukacji.
Realizując projekt i upowszechniając jego rezultaty NALEŻY DZIELIĆ SIĘ REZULTATAMI w taki sposób, aby inne organizacje, grupy docelowe chciały z niego skorzystać. Będzie wówczas można mówić o wielkim sukcesie projektu.
Każdy projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ niesie za sobą szereg sukcesów i ogrom ciężkiej pracy. Upowszechnianie rezultatów projektów jest sposobem na przedstawienie tej pracy i pochwalenie się osiągniętymi wynikami. Dzielenie się rezultatami umożliwia także dotarcie z informacją o swojej działalności oraz o programie Erasmus+ do szerszej grupy odbiorców. Dodatkowo:
upowszechnia wiedzę;
rozszerza wpływ organizacji;
wywiera wpływ na politykę i praktykę;
rozwija nowe partnerstwa;
podnosi prestiż organizacji/instytucji.
Każdy wnioskodawca jest proszony we wniosku o przedstawienie swoich planów dotyczących działań upowszechniających. W przypadku gdy projekt zostanie wybrany do dofinansowania, beneficjent będzie zobowiązany do realizacji przedstawionych założeń.Obok upowszechniania, które zdefiniowane jest jako rozprzestrzenianie na szeroką skale, beneficjent powinien również pamiętać o takich działaniach jak: definiowanie rezultatów, kreacja narzędzi upowszechniających, zapewnienie rezultatom trwałości oraz ewaluacja projektu.
Zachęcamy do zapoznania się z podstawowymi elementami upowszechniania. Ich prawidłowe zaplanowanie przyniesie realizatorom projektów wiele korzyści.
Sukcesem dobrze zaplanowanego upowszechniania rezultatów jest określenie potencjalnych rezultatów już na samym początku tworzenia projektu.
W dobie mediów społecznościowych oraz szerokich możliwości promocyjnych, kreacja odpowiednich narzędzi to bardzo ważny aspekt procesu upowszechniania rezultatów.
Każdy rezultat ma swoją trwałość. Ważne aby podejmować takie działania, które pomogą je długofalowo upowszechniać oraz docierać do szerokiej grupy odbiorców.
Dobrze zaplanowana ewaluacja to działania podejmowane nie tylko bezpośrednio po zakończeniu projektu, ale również na etapie jego realizacji.